17 بهمن 1399 - 11:07 ق.ظ

دلایل رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از زبان عضو هیئت رئیسه مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس برخی از دلایل رد کلیات لایحه بودجه از سوی نمایندگان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از تسنیم/ بررسی لایحه بودجه سال 1400 در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی روز(سه‌شنبه 14 بهمن ماه) قرار داشت که پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان لایحه بودجه سال 1400  و استماع اظهارات محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه  و بودجه ، کلیات لایحه بودجه به رأی گذاشته شد که وکلای ملت با اکثریت آرا کلیات آن را رد کردند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی تسنیم در تشریح برخی از دلایل رد کلیات لایحه بودجه سال 1400، اظهار داشت:لایحه بودجه دولت ایرادات جدی دارد و حتی اقتصادانان هم سوء با دولت هم اشکالات جدی به لایحه بودجه سال 1400 داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه لایحه بودجه دولت برای کشور چالش زا بود، افزود: اجرای لایحه بودجه دولت تورم 70 الی 80 درصدی را برای جامعه به دنبال داشت  و با توجه به شرایط اقتصادی کشور چنین تورمی اقشار ضعیف را بیشتراز این تحت فشار قرار می‌داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت درآمد‌های موهوم را در بودجه پیشبینی کرده بود، ادامه داد:ما شاهد تبعیض در بودجه سال 1400 بودیم به طوری که دولت در لایحه بودجه نهاد ریاست جمهوری را 60 درصد افزایش داده بود، اما افزایش 25 درصدی را برای افزایش حقوق کارکنان در نظر گرفته بود ؛ اگر پول نیست برای همه نباشد ، پس چرا برای نهاد ریاست جمهوری هستبرای مردم نیست؟

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه وابستگی بودجه به نفت یکی دیگر از ایرادات لایحه بود، اضافه کرد: گره زدن بودجه به مذاکرات با 1+5 هم از دیگر ایرادات لایحه بودجه بود از طرفی هم مالیات‌ها واقعی نبود و فرار مالیاتی وجود داشت.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه در بودجه عدالت در توزیع منابع رعایت نشده بود، اظهار داشت: بودجه نامتوازن  بود و هزینه‌ها در بودجه 40 الی 50 درصد افزایش یافته بود اما درآمدها بسیار کمتر از هزینه‌ها بود که این نیز یکی دیگر از ایرادات بود و به طور کلی تناقض‌های زیادی در لایحه بودجه وجود داشت.

حجت الاسلام سلیمی در پایان تاکید کرد: به طور کلی لایحه بودجه سال 1400 قابل دفاع نبود و از طرفی هم دولت هم تعامل مناسبی برای بودجه با مجلس نداشت.

300

کد خبر: 32807

منبع: تسنیم

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0