29 فروردین 1402 - 9:08 ق.ظ

شهردار کوشک عنوان کرد:

تبدیل پسماند میوه ها به پودر و خوراک دام

حسین حفیظی شهردار کوشک در نشست خبری با خبرنگاران به طرح جدید جمع آوری زباله پسماند اشاره کرد و گفت: شهرداری کوشک در بخش پسماند، اولین شهری در کشور است که مردم آن زباله های تر مانند پوست میوه ها را خشک می کنند و تحویل شهرداری می دهند.

تبدیل پسماند میوه ها به پودر و خوراک دام

وی به مراحل بعدی تبدیل این پسماند اشاره کرد و افزود: این پوست میوه های خشک شده سپس توسط دستگاه های ویژه ای که مجوز محیط زیست دارد پودر شده و به عنوان خوراک دام استفاده می شود و مانند قبل این زباله ها دیگر دفن نمی شود.
حفیظی با بیان اینکه قانون نوشته شده ای برای باغ‌شهرها نداریم که بتوانیم از اراضی زراعی بطور ویژه عوارض یا پروانه بگیریم، افزود: عنوان باغ‌شهر به شهرهایی مانند کوشک، نباید این تصور را بوجود آورد که بتوان سرمایه‌گذاری گردشگری زیادی در آن انجام داد زیرا ما نیز مشمول قانون حفظ اراضی زراعی و کشاورزی هستیم.
شهردار کوشک با بیان اینکه این شهر به دلیل قدمت زیاد، مانند بسیاری از شهرهای خمینی شهر دارای بافت فرسوده و تاریخی و شبکه معابر بی کیفیت زیادی است، گفت: شهر کوشک 90 هزار بافت فرسوده دارد و یکی از اولویت های شهرداری کوشک، افزایش کیفیت و توسعه معابر این شهر است که دو خیابان گلزار و جنت در این زمینه در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه خیابان جنت تنها راه دسترسی اصلی از کوشک به مرکز شهرستان خمینی شهر است و تردد زیادی در آن صورت می گیرد، ادامه داد: به دلیل عرض کم این خیابان شاهد حوادث رانندگی زیادی در آن هستیم و سال گذشته نیز بر اثر یک حادثه ترافیکی در این خیابان یک نفر جان خود را از دست داد.
حفیظی با بیان اینکه اصلاح این معبر در دستور کار شهرداری کوشک قرار دارد، افزود: در مرحله نخست2 هزار و 400 متر مربع از این معبر آزادسازی شده و در آینده نزدیک از نظر ایمنی، رفع خطر می شود. در خیابان گلزار نیز ترددهای زیادی صورت می گیرد که تاکنون 1106 متر مربع آزادسازی در این خیابان صورت گرفته است.
شهردار کوشک از سرمایه گذاران برای اجرای پروژه های محله محور زیرساختی و خدماتی بویژه در مناطق محروم دعوت کرد و افزود: فرصت سرمایه گذاری در زمین های 5هزار متری و 30 هزار متری وجود دارد. سفت کاری ساختمان زورخانه شهر کوشک با اعتبار یک میلیارد تومان تکمیل شده است و در سال جاری با تخصیص سه میلیارد تومان دیگر آن را تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه جمعیت شهر کوشک به حدود 20 هزار نفر رسیده ، به بودجه سال گذشته و امسال اشاره کرد و افزود: بودجه سال 1401 شهرداری کوشک با 75 درصد افزایش و به میزان 28 میلیارد تومان محقق شد که 11 میلیارد آن از منابع ارزش افزوده بوده است و در سال 1402 با مبلغ 370 میلیارد ریال به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.
حفیظی با بیان اینکه 1800 مترمربع از پیاده رو ها مناسب سازی شده است، ادامه داد: در آینده نزدیک با افزایش کیفیت شبکه معابر، احداث فرهنگسرا، زورخانه، توسعه فضای سبز در محلات ضعیف و تکمیل فاز 2 بلوار الغدیردر دستور کار شهرداری قرار دارد و پروژه های بوستان، نشاط، محورسلامت و خیابان جنت در حال افتتاح است.

کد خبر: 132564

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 1