16 بهمن 1402 - 3:00 ب.ظ

حمید درخشان:

بچه‌ها با تمام قلب‌شان بازی کردند؛ در فینال به مصاف کره خواهیم رفت

تیم ملی ایران در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها از سد ژاپن گذشت تا ی گام دیگر به شکستن طلسم چهل و هشت ساله قهرمان نشدن در این رقابت‌ها نزدیک‌تر شود؛

بچه‌ها با تمام قلب‌شان بازی کردند؛ در فینال به مصاف کره خواهیم رفت

شاگردان قلعه‌نویی در مرحله نیمه‌نهایی باید آماده مصاف با قطر شوند.

بچه‌ها با تمام قلب‌شان بازی کردند؛ در فینال به مصاف کره خواهیم رفت ژاپن

در این زمینه سرمربی سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با عصر اصفهان، درباره برد ارزشمند تیم ملی مقابل ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت:

نیمه اول و دوم بازی خیلی متفاوت بود و در نیمه دوم نسبت به نیمه اول فوتبال به مراتب بهتری به نمایش گذاشتیم و بچه‌ها تلاش زیادی انجام دادند و با تمام وجود و قلب‌شان بازی کردند.
حمید درخشان گفت: وقتی یک بر صفر عقب افتادیم، چیزی برای از دست دادن نداشتیم و همین باعث شد تا تلاش مضاعفی داشته باشیم و همه تیم به واقع با قلب و وجودشان بازی کردند و فوتبال خوبی ارائه دادند و فعل خواستن را صرف کردند و این فعل خواستن، هر زمانی که اراده کنید، به دست می‌آید.
وی افزود: در مجموع بچه‌ها تلاش زیادی کردند و مزد زحمات‌شان را به دست آوردند و توانستند موفق شوند.
ضعف ژاپنی‌ها روی توپ‌های بلند، نقطه عطف بازی بود
سرمربی سابق پرسپولیس با اشاره به ضعف ژاپن در بازی هوایی و توپ‌های بلند، گفت: نقطه عطف بازی ضعف ژاپنی‌ها در بازی هوایی بود؛ مخصوصا ما به شکلی بازی کردیم که در کشور خودمان خیلی بازی می‌شود و تا قبل این بازی هیچ تیمی مقابل ژاپن به شکل مستقیم بازی نکرده بود.
وی ادامه داد: ما بر اساس احساسات خودمان و انتقال توپ به خط دفاعی ژاپن، ناخودآگاه مجبور شدیم که این سیستم را انتخاب کنیم و در نهایت نیز این سیستم جوابگو بود و بر اثر یک اشتباه خط دفاعی ژاپن به گل دوم رسیدیم؛ در حقیقت ما به دنبال اشتباه خط دفاعی ژاپن بودیم و همین اتفاق نیز رخ داد.

در نیمه اول از ژاپن ترسیده بودیم

درخشان درباره دلائل تفاوت نوع و شکل بازی ایران در خلال دو نیمه مسابقه با ژاپن گفت: ما از ژاپن ترسیده بودیم و در نیمه اول نتوانستیم برنامه‌هایمان را پیاده کنیم اما وقتی گل خوردیم دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتیم و تمام تلاش‌مان را کردیم که نتیجه را جبران کنیم و به گل برسیم؛ از طرفی خط هافبک ما مقابل ژاپن نسبت به بازی‌های قبلی عملکرد بهتری داشت و هافبک‌های ما به بازیکنان ژاپن اجازه بازی‌سازی را ندادند و همین باعث شد که در نیمه دوم نسبت به ژاپنی‌ها برتری داشته باشیم و در نهایت استفاده ما از توپ‌های بلند منجر به اشتباه ژاپنی‌ها شد و ما از اشتباه آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کردیم.
وی با اشاره به بازی آینده تیم ملی مقابل قطر در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها یادآور شد: قطعا بازی ساده‌ای در پیش نداریم چون تیمی که به این مرحله رسیده، بدون شک کیفیت خوبی دارد و باید با برنامه عمل کنیم تا بتوانیم به فینال برسیم.
غیبت طارمی انگیزه بچه‌ها را دو چندان کرد

درخشان در پاسخ به این سوال غیبت طارمی چقدر روی شکل بازی و عملکرد تیم ایران تأثیرگذار بود، متذکر شد: طارمی مهره بسیار تأثیرگذاری است و غیبت او باعث شد تا انگیزه بچه‌ها رو چندان شود تا جای خالی طارمی را پر کنند و همین موضوع یک نقطه عطف در بازی ما بود.
این کارشناس فوتبال در پاسخ به اینکه ایران چقدر شانس قهرمانی دارد، گفت: به نظرم از سمت مقابل کره جنوبی به فینال می‌رسد و امیدوارم که امسال در نهایت طلسم قهرمانی ما در جام ملت‌ها بشکند؛ البته نباید فراموش کنیم که کره جنوبی مثل ژاپن نیست و هم روی زمین و هم در نبرد هوایی قدرتمند است و باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم تا قهرمان شویم.

کد خبر: 142045

نویسنده: مسافر آزاد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0