21 بهمن 1402 - 4:00 ب.ظ

مرتضی کرمانی‌مقدم:

در باد پیروزی مقابل ژاپن خوابیده بودیم

تمرکز قلعه‌نویی را بهم زدند

در باد پیروزی مقابل ژاپن خوابیده بودیم

کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با عصر اصفهان، درباره عوامل شکست تلخ تیم ملی ایران مقابل قطر گفت: واقعیت این است که ما در کل این تورنمت تنها یک نیمه فوتبال بازی کردیم و آن هم نیمه دوم بازی مقابل ژاپن بود.
مرتضی کرمانی‌مقدم گفت: ما در نیمه دوم بازی با ژاپن خواستیم و اراده کردیم که خوب بازی کنیم و توانایی آن را هم داشتیم و طبیعتا خوب هم نتیجه گرفتیم.

ترکیب و تعویض‌ها اشتباه بود؛ باید از قائدی و قلی‌زاده استفاده می‌کرد

وی با تاکید بر اینکه عوامل زیادی دست به دست هم داد که ما نتوانیم به فینال برسیم، افزود: قصد ندارم که از قلعه‌نویی ایراد بگیرم اما وقتی تیم مقابل ژاپن عملکرد خوبی داشته و خوب هم نتیجه گرفته، به نظرم مقابل قطر هم باید با همان تیم وارد زمین می‌شد و نباید ترکیب را تغییر می‌داد و از طرفی می‌توانست تعویض‌های بهتری انجام دهد و قائدی و یا قلی‌زاده را به زمین بیاورد و همه این عوامل دست به دست هم داد تا ما نتیجه نگیریم.

راحت می‌توانستیم قهرمان شویم؛ نیمکت تیم شلوغ بود

 

کارشناس فوتبال ایران یادآور شد: امسال تنها سالی بود که ما می‌توانستیم راحت قهرمان شویم و دیگر همچین فرصتی به دست نمی‌آید و با پیشرفتی که سایر تیم‌های آسیایی به ویژه عربستان و قطر کرده‌اند، کار برای ما خیلی سخت می‌شود.
وی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به تعویض‌های قلعه‌نویی مقابل قطر به ویژه تعویض رضاییان ایراد شده، گفت: به نظرم قلعه‌نویی روی نیمکت تنها بود؛ من به دستیاران قلعه‌نویی احترام می‌گذارم، همه آنها بازیکنان بزرگی بودند اما به نظرم نیمکت شلوغ بود و تمرکز قلعه‌نویی را گرفته بودند.
کرمانی‌مقدم ادامه داد: دستیاران سرمربی تیم ملی باید حداقل سابقه مربیگری و حضور در یک تیم را داشته باشند اما چند تن از دستیارهای قلعه‌نویی فاقد این رزومه بودند و به نظرم یکی از عوامل شکست ما این بود که به قلعه‌نویی کمکی نشد و ما نیمکت ساکت و آرامی نداشتیم و اصلا تمرکز قلعه‌نویی را به هم می‌زدند.

بازیکنان اسیر غرور شده بودند؛ طارمی هیچ حرکت مثبتی نداشت

وی با اشاره به شرایط روحی_روانی تیم و بازی عصبی بازیکنان تیم ملی، یادآور شد: من بعد از بازی با ژاپن نگران بودم که بچه‌ها در باد آن پیروزی بخوابند و تذکر داده بودم که باید پیروزی مقابل ژاپن را فراموش کنند و این تصور را نداشته باشند که راحت قطر را شکست می‌دهند؛ تنها نگرانی من این موضوع بود و متاسفانه همین بلا هم به سرمان آمد.
کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: هیچ کدام از بازیکنان ما مقابل قطر تمرکز نداشتند؛ میلاد محمدی که مقابل ژاپن عملکرد عالی داشت، بیرون گذاشته می‌شود و ترکیب تغییر می‌کند؛ هیچ کدام از بازیکنان ما مقابل قطر در خد و اندازه خودشان بازی نکردند از بیرانوند که هر توپی روی دروازه آمد، تبدیل به گل شد تا طارمی که حتی یک حرکت مثبت نداشت و به نظرم همه این عوامل در شکست ما دخیل بودند‌.
وی در ادامه انتقاداتش گفت: طارمی مقابل قطر اصلا تأثیرگذار نبود و قلعه‌نویی می‌توانست او را تعویض کرده و زودتر مغانلو و اسدی استفاده کند؛ به نظرم هیچ‌ کدام از بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند و به نظرم در باد برد ژاپن خوابیده و اسیر غرور شده بودند.
کرمانی‌مقدم در پایان با اشاره به تمدید قرارداد قلعه‌نویی گفت: قلعه‌نویی شناخت خوبی از تیم و بازیکنان دارد و بهتر است که کارش را ادامه دهد اما به نظرم تیم ملی نیازمند یک خانه‌تکانی است؛ می‌شد که یک عده از بازیکنان فعلی را کنار گذاشت و از بازیکنان جوانتر استفاده کرد و قلعه‌نویی اگر قرار است به کارش ادامه دهد، باید در تیم خانه‌تکانی کند و تیم جوان‌تری را بسازد.

کد خبر: 142245

نویسنده: مسافر آزاد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0