18 بهمن 1402 - 7:00 ق.ظ

حسین چرخابی:

نباید اسیر حاشیه‌سازی قطری‌ها شویم؛دوست دارم اردن به فینال برسد

تیم ملی ایران عصر امروز باید در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، باید مقابل میزبان رقابت‌ها، قطر به میدان برود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به فینال این دوره از مسابقات مشخص شود؛

نباید اسیر حاشیه‌سازی قطری‌ها شویم؛دوست دارم اردن به فینال برسد

به همین منظور کارشناس فوتبال اصفهان در گفت‌وگو با عصر اصفهان، با اشاره به بازی امروز ایران مقابل قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم به بازی ایران مقابل ژاپن برگردم، ما در آن مسابقه تازه از نیمه دوم فهمیدیم که مقابل ژاپن باید به چه شیوه بازی کنیم و کاملا برتر بودیم و این برتری مشهود بود.

حسین چرخابی گفت:

ژاپن تیمی است که تنها روی زمین خوب کار می‌کند و در اجرای پرس خیلی دقیق هستند؛ در نیمه اول بازی با ما هم توپ‌ها را از همان جلو گرفته و دست به حمله می‌زدند و با پرسینگی که انجام می‌دادند، موفق بودند اما در نیمه دوم با بازی مستقیم و دریافت‌ توپ‌های سوم دیگر به ژاپن اجازه پرس ندادیم.
وی افزود: ما در اکثر نبردهای هوایی موفق بودیم و در نبردهایی که موفق نبودیم هم، توپ‌های سوم نصیب هافبک‌های ما می‌شد و با این اقدام عملا خط هافبک ژاپن را از بازی خارج کردیم و پیروزی حق‌مان بود.

نباید اسیر حاشیه‌سازی قطری‌ها شویم؛دوست دارم اردن به فینال برسد
قطر قدرتمندتر از سوریه و ژاپن نیست

کارشناس فوتبال اصفهان با بیان اینکه قطر قدرتمندتر از سوریه و حتی ژاپن نیست، متذکر شد: قطر تنها یک امتیاز دارد و آن هم بحث میزبانی است و تلاش می‌کند تا با حواشی خارج از زمین تیم ما را تحت فشار قرار دهد؛ البته از نظر داوری با آمدن VAR نمی‌توانند شیطنتی انجام دهند و بیشتر فشارشان روی بحث‌‌های روحی_روانی است اما ما نباید تحت تاثیر این مسائل قرار بگیریم.
وی ادامه داد: به نظر ما می‌توانیم که امشب قطر را هم روی زمین شکست دهیم و هم در نبردهای هوایی؛ قطر روی زمین توانایی ژاپن در اجرای پرس را ندارد و با توجه به وجود به
مهره‌هایی که در خط حمله و میانی داریم، قطری‌ها نمی‌توانند مانع بازی‌سازی ما شوند و می‌توانیم در هر دو بخش هوایی و زمین پیروز شویم، به شرطی که تحت تاثر حواشی و شیطنت میزبان قرار نگیریم.

دوست دارم اردن به فینال برسد

چرخابی در پاسخ به این سوال که چه تیم‌هایی به فینال خواهند رسید، یادآور شد: فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما به نظرم کره جنوبی رقیب ما در فینال خواهد بود؛ اگر چه شخصا دوست دارم اردن به فینال صعود کند چون کره جنوبی تیم خطرناکی است و بر خلاف ژاپن هم روی زمین و هم روی هوا خیلی خوب کار می‌کنند و بازی کردن با اردن راحت‌تر خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که ایران چقدر شانس قهرمانی دارد، گفت: امیدوارم که بتوانیم قهرمان شویم اما یک شرط دارد؛ ما حتی اگر قهرمان آسیا هم شویم، نباید تصور کنیم فوتبال‌مان از ژاپن پیش افتاده و باید از این قهرمانی یک بستری برای بهبود زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری‌مان بسازیم و فوتبال‌مان را توسعه دهیم.

نباید در باد پیروزی با ژاپن بخوابیم

چرخابی با تاکید بر اینکه نباید در باد پیروزی با ژاپن بخوابیم، متذکر شد:

مطمئن باشید که ژاپن بلافاصله بعد از شکست مقابل ما، دلایل شکست‌شان را آنالیز می‌کند و ما نیز باید تفکرات‌مان را بر همین شیوه سوار کنیم و از موفقیت برای بهتر شدن فوتبال‌مان استفاده کنیم.

نباید اسیر حاشیه‌سازی قطری‌ها شویم؛دوست دارم اردن به فینال برسد

کد خبر: 142111

نویسنده: مسافر آزاد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0