24 مهر 1399 - 10:09 ق.ظ

مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی:

ایمنی بعد از یک بار ابتلا به کرونا، تصور غلطی است

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی گفت: همکارانی داشتیم که تاکنون سه بار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این تصور غلط است که بگوییم فرد یک بار مبتلا می‌شود و بعد ایمن است، زیرا این ایمنی در مورد ویروس کرونا صادق نیست و رفتار این ویروس بسیار عجیب است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، داوود یادگاری نیا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: یکی از مسائل مهم در مورد کووید ۱۹، تغییرات در ژن ویروس کروناست. ویروس کرونا از نظر میزان انتشار به مراتب بیشتر شده است. این موضوع در سیستم‌های بهداشتی و درمانی نیز مشاهده می‌شود و اگر کوچک‌ترین خطایی انجام شود، کادر بهداشت و درمان نیز مبتلا می‌شوند.

این متخصص عفونی ادامه داد: تجمع‌هایی که در منازل اتفاق می‌افتد یکی از مشکلات مهم است و همزمان ۱۰ تا ۱۵ نفر از اعضای خانواده همزمان مبتلا می‌شوند.

یادگاری نیا گفت: ویروس کرونا شاید بیش از ۲۰۰ بار جهش یافته و در بسیاری از کشورهای دنیا نیز این موضوع وجود دارد. کل کشورها در این زمینه سردرگم شده‌اند؛ زیرا هنوز خصوصیات این ویروس را به طور کامل نمی‌شناسیم. به تازگی ابتلای خانوادگی را بیشتر مشاهده می‌کنیم و این نشان می‌دهد که خانواده‌ها خسته شده‌اند. وقتی فرد بدون علامت در محیط بسته در جمع خانواده حاضر می‌شود که کسی هم ماسک نمی‌زند، میزان آلودگی فوق العاده بالا خواهد رفت.

کد 300

کد خبر: 38154

منبع: ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0