19 مرداد 1400 - 3:00 ب.ظ

متخصص بیماری های عفونی عنوان کرد:

بعد از تزریق واکسن از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید

یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به افزایش موارد واکسیناسیون کرونا در سطح جامعه، گفت: نیاز است افراد پس از تزریق واکسن برخی نکات را برای حفظ سلامتشان رعایت کنند.

به گزارش عصر اصفهان به نقل از ایمنا، بهزاد مهدویان اظهار کرد: در وهله اول توصیه می‌شود افراد به مدت دو تا سه روز بعد از تزریق واکسن از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و با دستی که واکسن تزریق کرده‌اند به هیچ عنوان وسایل سنگین جابجا نکنند.

مهدویان گفت: طی این مدت همچنین توصیه می‌شود افراد از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کرده و فعالیت طولانی مدت و سنگین نداشته باشند.

وی با بیان اینکه قرمز شدن، تورم و درد در محل تزریق واکسن طبیعی است، گفت: برای کاهش درد افراد می‌توانند از مُسکن‌های معمولی مانند “استامینوفن” استفاده کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: تزریق واکسن به طور معمول با کوفتگی مختصر و بیحالی همراه است، اما اگر شدت این علائم بالا باشد و علائمی مانند تب و لرز شدید در فرد بروز کند، نیاز است که حتماً به پزشک مراجعه شود.

وی افزود: همچنین اگر ماندگاری این علائم بیش از دو سه روز ادامه یابد، نیاز است که افراد به پزشک مراجعه داشته باشند.

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: برخی موارد داشته‌ایم که فرد پیش از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شده و علائم آن بعد از تزریق واکسن خود را نشان داده، بنابراین نیاز است با طولانی شدن علائم حتماً افراد به پزشک مراجعه داشته باشند.

وی در خصوص تغذیه افراد پس از تزریق واکسن کرونا هم گفت: توصیه می‌شود این افراد به مدت دو تا سه روز عمدتاً از غذاهای گرم و آبکی مانند سوپ استفاده کنند. همچنین مصرف بسیار مایعات طی این مدت توصیه می‌شود.

مهدویان در پایان با بیان اینکه تزریق دو دوز واکسن کرونا در نهایت حدود ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند، گفت: این ایمنی به معنی عدم ابتلاء به کرونا نیست و تنها از شدت علائم بیماری در افراد واکسینه شده کاسته می‌شود.

103

کد خبر: 28555

منبع: ایمنا

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0