22 بهمن 1399 - 12:36 ق.ظ

امام جمعه اصفهان:

ایمان مردم را پای انقلاب نگه داشته است

 امام جمعه اصفهان گفت: پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم پایبند به ارزش‌های این انقلاب هستند، ایمان دلیل اصلی این امر بوده و این ایمان است که به انسان رشد می‌دهد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از به گزارش خبرگزاری مهر/ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار فرماندهان ارتش استان اصفهان با تبریک دهه مبارک فجر و ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: معجزات فراوانی در طول پیروزی انقلاب داشتیم هر چند خود پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت‌های جنگ تحمیلی که با جان فشانی نیروهای مسلح و مردم اتفاق افتاد یکی از مصادیق معجزاتی بود که خداوند برای این ملت رقم زد.

وی با اشاره به شرایط کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۱۹ بهمن معجزه‌ای بود که باعث تقویت روحیه مردم شد، قدرت ایمانی که در وجود جوانان نیروی هوایی ارتش بود و با لباس رزمی به حضور امام (ره) رسیده و با ایشان بیعت کردند آن هم در شرایطی که هنوز حکومت پهلوی حضور داشت و امکان خطر جانی برای آنها وجود داشت قوت قلبی برای مردم برای شکستن حکومت نظامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم پایبند به ارزش‌های این انقلاب هستند، افزود: آنچه سبب شد مردم پای کار انقلاب اسلامی باشند ایمان بوده و این ایمان است که به انسان رشد می‌دهد، همین ایمان درونی و روحیه معنوی مردم ما است که سبب شده در مقابل سخت‌ترین تحریم‌ها ایستادگی کنند و به قول رهبر معظم انقلاب تحلیل‌های دشمن را با اشتباه محاسباتی مواجه کنند.

وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح اظهار داشت: مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و کسانی که با ایشان هستند صفاتی دارند از جمله که اشدا علی الکفار و رحما بی نهم هستند یعنی با دشمن در شدیدترین حالت ممکن و در عین حال با خودی‌ها با عطوفت و مهربانی زندگی می‌کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: وَلَقَد بَعَثنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ خداوند در هر قومی رسولی فرستاده که بنابراین از صفات بارز مؤمن مبارزه با طاغوت، اشدا علی الکفار و رحما بی نهم است.

وی با بیان اینکه تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا مؤمنان حقیقی اهل رکوع، سجود و نماز هستند، گفت: مؤمنان یبتغون فضلا من الله هستند یعنی ریا در کار آنها نبوده و تنها فضل الهی و رضای خدا را می‌خواهند سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ به اینها نگاه می‌کنی اثر سجده و عبادت را می‌بینی ذلک مثلهم فی التورات این مثل در تورات نیز آمده است.

امام جمعه اصفهان افزود: وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَی عَلَی سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّاررَ و مثل آنها در انجیل مانند درختچه‌ای است که سر از خاک در آورده پس با سرعت این درختچه محکم شده و روی ساق خود می‌ایستد که سبب تعجب زارع می‌شود برای اینکه کفار عصبانی شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه تفسیر آیه آخر سوره فتح اظهار داشت: انسان‌های مؤمن با سرعت رشد کرده و با سرعت جای خالی یکدیگر را پر کرده و عقب افتادگی‌ها را جبران می‌کنند و تکیه به جایی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مؤمن باید روی پای خود بایستد، خاطرنشان کرد: امام ره در شرایطی شعار نه غربی و نه شرقی را می‌دادند که بسیاری از بزرگان در حالی که با اصل شعار موافق بودند اما آن را اجرایی نمی‌دانستند اما ایشان با تکیه و توکل به خدا توانستند این شعار را محقق سازند.

بخشی از مردم متوجه قدرت کنونی نظام اسلامی نیستند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از مردم متوجه قدرت کنونی نظام اسلامی نیستند، افزود: بایدن اکنون می‌گوید برجام مهم نیست و ما باید برای موشک‌های نظام ایران فکری کنیم و این اتفاق در حالی است که ما در ابتدای انقلاب اسلامی توان ساخت تجهیزات نظامی ساده را هم نداشتیم و این همان یعجب الزراع ماست.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: کشورهای عربی در حال حاضر انباردار اسلحه و تجهیزات نظامی آمریکا هستند در حالی که خداوند فرموده لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا بنابراین انسان مسلمان اجازه ندارد راه سلطه کافران را برای خود باز بگذارد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه تحریم سبب ایجاد سختی شده اما پیشرفت‌هایی که حاصل شده را نباید فراموش کنیم، تصریح کرد: از نظر ساختار زیربنایی کارهای جدی انجام شده قبل از انقلاب ۹ هزار مگابایت برق تولید می‌شد و اکنون بیش از ۶۰ هزار مگابایت برق تولید می‌کنیم که بسیار کار مهم و سختی اتفاق افتاده است، مسئله جاده سازی، آب رسانی و گازکشی در روستاها و شهرهای دور افتاده و نیز گسترش بهداشت در سطح کشور از جمله کارهای مهم کشور در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آیه إِن تَمسَسکُم حَسَنَةٌ تَسُؤهُم وَإِن تُصِبکُم سَیِّئَةٌ یَفرَحوا بِها وَإِن تَصبِروا وَتَتَّقوا لا یَضُرُّکُم کَیدُهُم شَیئًا گفت: قرآن می‌فرماید اگر کمترین خیری به شما برسد دشمن ناراحت می‌شود و اگر مصیبت بر سر شما بریزد خوشحال می‌شوند و اگر در راه ایمان خود استقامت داشته باشید و صبر کنید و سختی‌ها را تحمل کنید و تقوا داشته باشید کید و مکر آنها به شما ضرری نمی‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در انتها تاکید کرد: آنچه باعث شده نیروهای مسلح ما در دنیا نمونه باشند این است که ایمان دارند و می‌دانند هر قدمی بردارند در راه خدا بوده است.

کمک ارتش به مردم در بحران کرونا

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان نیز در این دیدار با تبریک دهه فجر به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در طول یک سال گذشته پرداخت و گفت: علاوه بر انجام برنامه‌های عملیاتی و آموزشی در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی کمک و یاری رساندن به اقشار مختلف جامعه را نیز با امکانات و تجهیزات خود به انجام رساندیم و در دوران کرونا ۹ مرحله کمک مومنانه به مناطق محروم اطراف پایگاه‌های هوایی، گندزدایی و ضد عفونی، تولید ماسک و… توسط این مجموعه انجام شده است.

امیر سعید فتاح با بیان اینکه نیروی هوایی با تفکر مقاومت برگرفته از تفکر شهید بابایی، شهید صیاد و شهید سلیمانی حرکت می‌کند، افزود: انجام نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان ولایت، پشتیبانی و شرکت در رزمایش مشترک با سایر یگان‌های ارتش، فارغ التحصیل کردن یک دوره از دانشجویان دانشکده افسری نیز از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.

300

کد خبر: 33368

منبع: مهر

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0