25 اسفند 1402 - 6:00 ب.ظ

به گزارش عصر اصفهان، امام جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند تقدیر و قدردانی کرده و گفت:

عده ای که در انتخابات شرکت نکردند حرکتشان غلط بود

متأسفانه عده‌ای در این انتخابات شرکت نکردند و حالا متوجه شدند که حرکت‌شان غلط بوده و باید از این اشتباه خود عبرت بگیرند و برای جبران آن اقدام کنند؛ متأسفانه در برخی نقاط کشور شاهد خرید و فروش رأی بودیم.

عده ای که در انتخابات شرکت نکردند حرکتشان غلط بود

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان مردم را به رعایت تقوا در این ایام دعوت کرده و گفت: ماه رمضان ماه تقوای الهی است و انسان باید در این ایام از گناه دوری کند چون این ماه مبارک فرصت مناسبی برای ترک عادت‌های زشت و معصیت است و ترک معصیت و گناه، در وجود انسان تقوا ایجاد می‌کند. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان، ترک گناه و معصیت است.
وی افزود:امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند، ماه رمضان میدان مسابقه است و مؤمنان باید در انجام کار نیکو در این ماه از یکدیگر سبقت بگیرند تا رضایت خود را جلب کنند، امیدوارم در این ماه بتوانیم با رعایت تقوا رضایت خدا را جلب کنیم.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه انسان قادر است که در ماه مبارک رمضان خودش را برای خدا خالص کند، اضافه کرد: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند اگر مؤمنی در ماه رمضان روزه بگیرد و مراقب رفتار و زبان خود باشد و به نیایش بپردازد، قطعا همه گناهانش در پایان این ماه پاک خواهد شد.
وی در ادامه به زندگی امام سجاد(ع) اشاره کرده و گفت: حضرت سجاد (ع) در شرایط سختی زندگی کردند و در طول دوران ۳۵ سال امامت خود متحمل ظلم‌های فراوانی شدند و به همین خاطر امام (ع) تمامی نکات را در دعاهایشان بیان کردند که به صورت فراز است.
طباطبایی‌نژاد افزود: امام سجاد (ع) در فراز ۱۱ صحیفه سجادیه از خداوند می‌خواهند که در ماه رمضان «توفیق صله‌رحم، توفیق پاک شدن مال و فرصت آشتی و انصاف» را عطا فرمائید و در این راستا رعایت این اعمال در ماه رمضان ضروری بوده و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

کد خبر: 143324

نویسنده: : بهاره کلوندی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0