11 آذر 1402 - 11:00 ق.ظ

با هزینه ای بالغ بر 3500 میلیارد ریال انجام شد:

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه 12 شهرداری اصفهان

افتتاح وکلنگ زنی پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، خدماتی، ورزشی و ترافیکی منطقه 12 شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان و جمعی از مدیران شهری و معتمدان محلی با هزینه3560 میلیارد ریالی انجام شد.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه 12 شهرداری اصفهان

علی قاسم زاده شهردار اصفهان در حاشیه این مراسم گفت: پروژه‌های بهره‌برداری شده در این منطقه، ساماندهی میدان شهید علیخانی که یکی از گره‌های ترافیکی این منطقه را باز کرد، احداث پارکینگ که موجب روان ‌سازی ترافیک شده و همچنین احداث ورزشگاه عاشق‌آباد که موجب رونق ورزش بخصوص برای جوانان در این منطقه خواهد بود. وی افزود: امروز شاهد افتتاح چندین پروژه در منطقه 12 بودیم که مهم‌ترین آن میدان شهید علیخانی و ساماندهی میدان و احداث پارکینگ در این میدان بود و به‌گواه مردم توانست بسیاری از مشکلات ترافیکی منطقه را رفع کند. شهردار اصفهان با بیان اینکه افتتاح این دو پروژه بسیاری از گره‌های ترافیکی را باز و سرعت و کیفیت عبور و مرور بهبود می بخشد، افزود: تلاش داریم شهر را به‌صورت پیوستگی بهتر و با کیفیت بیشتر نگهداری کنیم و آنجا که شهر نیاز به توسعه و عمران دارد، تحقق ببخشیم و آن را برای زندگی بهتر مردم آماده کنیم. قاسم زاده با بیان اینکه تا پایان سال نیز افتتاحیه در این منطقه خواهیم داشت، افزود: محله‌محوری و توزیع عادلانه خدمات در محله‌های کم‌برخوردار یکی از رویکردهای مدیریت شهری ششم است.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه 12 شهرداری اصفهان

* بازگشایی دو گلوگاه محله عاشق‌آباد در آینده

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: میدان شهید علیخانی از میادین شلوغ و پرتردد شمال شهر است که ساماندهی آن با 120 میلیاردریال اعتبار منجر به کاهش ترافیک در این منطقه شده است. وی ادامه داد: در نزدیکی ایستگاه مترو علیخانی نیز یک مجموعه تجاری اداری با 7000 میلیارد ریال اعتبار به‌صورت مشارکتی درحال احداث است که شهرداری منطقه 12 در تأمین 40 درصد از هزینه آن سهیم است. مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان به پروژه بهره برداری شده پارکینگ روباز اشاره کرد و افزود: پارکینگ ابتدای خیابان شهید مطهری نیز در زمینی برروی خط مترو احداث شده که برای تملک آن 1800 میلیاردریال و برای احداث آن 50 میلیاردریال هزینه شده است. رسالت با بیان اینکه ساخت فرهنگسرا در محله نگین از دیگر پروژه‌هایی است که بر اساس نیاز مردم اجرای آن آغاز می‌شود و این پروژه با اعتبار 320 میلیارد ریال در دو بخش تملک و اجرا ساخته خواهد شد، افزود: امیدواریم سال آینده فاز نخست پردیس خانواده را در این منطقه به بهره‌برداری برسانیم، همچنین با بازگشایی دو گلوگاه در محله عاشق‌آباد و تبدیل شدن به خیابان بتوانیم مشکلات ترافیکی این محدوده را رفع کنیم.

*کاهش ترافیک با اصلاح میدان شهید علیخانی

در ادامه حسین حق‌شناس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در آیین افتتاحیه پروژه‌های منطقه 12 شهرداری اصفهان گفت: اصلاح میدان شهید علیخانی از پروژه‌های ساماندهی ترافیک شهرداری است، چنانکه هر روز بیش از صد هزار خودرو از این محدوده عبور می‌کند و با این اقدام، حدود 40 درصد در رفت‌وآمد خودروها صرفه‌جویی شده است. وی با بیان اینکه پروژه میدان شهید علیخانی با 120 میلیارد ریال اعتبار انجام شده که هرچند رقم کمی نیست اما برای اجرای چنین پروژه‌ای بسیار مناسب است، افزود: احداث پارکینگ شهید مطهری نیز نقش مهمی در ساماندهی و کاهش ترافیک این‌ محدوده خواهد داشت.

* احداث خیابان شهید ابراهیمی و کاهش ترافیک خیابان امام خمینی

مسعود جبارزارع، رئیس اداره عمران منطقه 12 شهرداری اصفهان نیز در حاشیه افتتاحیه پروژه‌های این منطقه گفت: ورزشگاه چندمنظوره عاشق‌آباد از پروژه‌های شاخص منطقه 12 است که با مساحت 740 مترمربع که دارای 440 مترمربع سالن سرپوشیده چندمنظوره و 300 مترمربع اداری و تأسیسات است، احداث شده است. وی افزود: خیابان شهید ابراهیمی پروژه دیگری است که با هدف اتصال خیابان‌ سپاس به خیابان زرین و کاهش ترافیک خیابان امام خمینی، با مساحت 4 هزار مترمربع و هزینه آزادسازی 740 میلیاردریال احداث شد. رئیس اداره عمران منطقه 12 شهرداری اصفهان ادامه داد: احداث پارکینگ خیابان شهید مطهری به مساحت 4500 متر مربع و ظرفیت 150 خودرو، پروژه دیگری است که برای احداث آن 30 میلیارد ریال و برای آزادسازی زمین‌های آن 1800 میلیارد ریال هزینه شده است. جبارزارع به احداث کلکتور آب فضای سبز به طول 5 کیلومتر در ضلع غربی بزرگراه معلم با اعتبار 50 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: خیابان‌سازی ضلع شمالی بهارستان با 5 هزارمترمربع مساحت و احداث پارک محمودآباد با هزینه 50 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های شاخص منطقه 12 است.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه 12 شهرداری اصفهان

* ایجاد فرهنگ شهادت در محل تفرج مردم
حجت‌الاسلام روح الله فیاض، امام‌جمعه شمال شهر اصفهان نیز در مراسم تکریم و احترام به قبور شهید گمنام در بوستان ملت گفت: برخی معتقدند قرار دادن مزار شهدا در اماکن تفریحی کار درستی نیست، اما معتقدم فرهنگ شهادت با سایر جنبه‌های زندگی مردم تضادی ندارد و بسیار خوب است که در فضایی مانند پارک که محل تفرج مردم است، مزار مطهر یک شهید یادآور فرهنگ شهادت باشد. وی افزود: کار فرهنگی همواره باید متناسب با مکان انجام آن باشد و دفن یک شهید گمنام درپارک بوستان ملت شهر داری منطقه 12 اقدام بسیار شایسته‌ای بوده است که شهرداری در انجام آن به‌خوبی اقدام کرد.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه 12 شهرداری اصفهان

کد خبر: 139875

نویسنده: احمد طبق چی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0