21 مرداد 1400 - 11:15 ق.ظ

اصفهان نیاز بیشتری به گروه‌های خونی منفی دارد

علی فتوحی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از کاهش 8 درصدی مراجعه اصفهانی ها به مراکز انتقال خون به دلیل کرونا خبر داد و گفت: ذخیره خون در صورتی مطلوب است که به 7 روز رسیده باشد اما در حال حاضر میزان ذخیره خون در این استان مطلوب نیست چرا که به 5 روز رسیده است .

 

به گزارش عصراصفهان، فتوحی به ۱۱ پایگاه انتقال خون در سطح شهرستان‌های استان و 2 مرکز در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: نیاز داریم هر روز مراجعه‌کننده برای اهدای خون داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همشهریان اصفهانی می توانند به مراکز انتقال خون در خواجو و عاشق اصفهانی مراجعه کنند، اضافه کرد: در استان اصفهان به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون اصفهان ادامه داد: میانگین اهدای خون در استان اصفهان در طول سال حدود ۱۲۰ هزار واحد است و در سه ماه اول امسال بیش از ۳۰ هزار واحد خون اهدا شده است و امیدوار هستیم در دهه محرم کمبود خون استان جبران شود.

فتوحی به اهدای پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دریافت پلاسمای بیماران بهبود یافته از کرونا کاهش یافته و به موارد خاصی محدود شده است، اما هنوز اهدای پلاسما داریم و به صفر نرسیده است.

وی بیان داشت: اگر هوشمندانه اهدای خون کنترل شود و مردم در تمام طول سال خون دهند بهتر می‌توانیم از نظر بهداشتی کنترل و نیازهای خونی را تأمین کنیم و اگر ازدحام داشته باشیم مشکل پیش می‎آید، هر روز سال و هر ماه باید اهدای خون داشته باشیم.

 

204

کد خبر: 28658

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0