6 تیر 1401 - 10:00 ق.ظ

رییس کل دادگستری استان تهران گفت:

اختصاص شعبه تخصصی به دعاوی شرکت های دانش بنیان در تهران

شعب تخصصی ویژه رسیدگی به دعاوی شرکت های دانش بنیان در مجتمع رسیدگی به جرایم تجاری اختصاص یافته است.

علی القاصی مهر یکشنبه – با حضور در پارک فناوری پردیس از نزدیک با دستاوردهای شرکت‌های عضو پارک آشنا شد.

وی به تکلیف قانونی ماده ۹ قانون جهش تولید دانش بنیان برای قوه قضاییه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به درخواست شرکت های دانش بنیان، شعب تخصصی ویژه رسیدگی به دعاوی شرکت های دانش بنیان در مجتمع رسیدگی به جرایم تجاری اختصاص یافته است.

رییس کل دادگستری استان تهران افزود: اهمیت این حوزه و نقش پارک‌های فناوری در تولید علم و به کارگیری علوم تخصصی و فنی جهت خدمات و توسعه و تقویت بنیه علمی و اقتصادی کشور، افق هایی را باز کرده است و ورود مجموعه قضایی به موضوع شرکت های دانش بنیان، با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال صورت گرفته است.

القاصی مهر یادآور شد: شرکت های دانش بنیان و حوزه فعالیت آن ها و خدماتی که این شرکت ها ارائه می دهند، برای جامعه تبیین نشده است و آثار و نتایج این حوزه باید برای جامعه بیان شود و رسانه ها در انتقال این فعالیت ها می توانند راهگشا باشند.

وی همچنین گفت: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب لازم است، حمایت و هماهنگی ظرفیت های کشور در جهت تولید علم و به کارگیری علوم تخصصی و برداشتن موانع پیش روی این شرکت ها، به عنوان یک فرهنگ و ارزش در جامعه نهادینه شود.

رییس کل دادگستری تهران درباره ۲ شعبه شورای حل اختلاف تاسیس شده در شورای حل اختلاف پارک فناوری پردیس ادامه داد: افرادی که در این شعبه ها برای حل اختلاف حاضر می شوند از صلاحیت های لازم برخوردار باشند.

القاضی مهر بر تسریع بر رسیدگی به دعاوی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: خدمات ارایه شده توسط این شرکت ها قابل توجه و اثرگذار است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، وی در پنجمین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در پارک فناوری پردیس از شرکت های مستقر در این پارک از جمله شرکت گصن پارس و حصین قشم بازدید و از نزدیک در جریان دستاوردهای این شرکت ها قرار گرفت.

کد خبر: 117294

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0