2 شهریور 1401 - 6:00 ب.ظ

علاقه مندی دانشگاه های رومانی به همکاری با پارک فناوری پردیس

سفیر رومانی در ایران گفت: با توجه به دستاوردهای ارزنده پارک فناوری پردیس در زمینه های فناوری و نوآوری، برخی از دانشگاه های رومانی خواستار همکاری با شرکت های مستقر در این پارک هستند.

خانم میرلا گریکو (Mirela Grecu) سفیر رومانی در ایران با حضور در پارک فناوری پردیس با دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک آشنا شد.

وی با اشاره به حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ در پارک فناوری پردیس و دستاوردهای ارائه شده در آن نمایشگاه گفت: مایل بودم ضمن بازدید از پارک و دستاوردهای آن، زمینه های همکاری شرکت های رومانیایی با شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس بررسی شود.

سفیر رومانی با اعلام این موضوع که مشابه پارک فناوری پردیس در رومانی وجود ندارد، افزود: آمادگی داریم با شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک همکاری داشته باشیم، همچنین با معرفی پارک فناوری پردیس به دانشگاه های رومانی، چند دانشگاه از جمله دانشگاه پلی تکنیک در بخارست و مرکز تحقیقات پزشکی شهر گومورش ابزار تمایل داشته اند تا ضمن بازدید از پارک همکاری های دوجانبه ای را با این مجموعه داشته باشند.

گریکو با اشاره به نیاز این کشور به واردات تجهیزات پزشکی افزود: چند شرکت و موسسه تحقیقاتی در رومانی در آغاز فعالیت خود در این زمینه هستند و نیازمند همکاری و تبادل تجربه با پارک فناوری پردیس هستیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رویداد مشترک شهر اصفهان با شهر یش در رومانی که خواهرخوانده اصفهان است، گفت: روسای دانشگاه های حاضر در این رویداد حتما بازدیدی از پارک فناوری پردیس خواهند داشت تا از نزدیک در جریان پیشرفت های این پارک قرار گیرند.

مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس نیز در این دیدار گفت: سرمایه‌گذاری مشترک میان شرکت‌های مستقر در پارک و مراکز مختلف کشور رومانی در حوزه فناوری می‌تواند شروع خوبی برای همکاری باشد. البته لازمه این کار تضمین دولت رومانی برای خرید محصولات ماحصل این همکاری است. می‌توانیم از طرف رومانیایی دعوت کنیم تا با شرکت‌های ما در این خصوص جلسه داشته باشند.

وی افزود: برگزاری کارگاه و جلسات B۲B مشترک نیز می‌تواند نقطه شروع مناسب دیگری برای همکاری و شناخت یکدیگر باشد.

خالقیان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس نیز گفت: امکان اعزام یک هیات از اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی به رومانی وجود دارد. سفیر رومانی با اشاره به وجود قانون مشوق برای حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی در رومانی، از این پیشنهاد استقبال کرد.

کد خبر: 119805

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0