20 آبان 1399 - 11:09 ق.ظ

رئیس گروه کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان:

کیفیت آب زاینده ‎رود از محدوده سد تا تصفیه خانه باباشیخعلی هنوز بحرانی نشده است

اصفهان رئیس گروه کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با وجود ورود فاضلاب شهرستان چادگان به زاینده رود، هنوز کیفیت آب در محدود سد زاینده رود تا تصفیه خانه باباشیخعلی به حالت بحرانی و قرمز نرسیده است.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا، نیاز وحدت پور در این خصوص برخی خبرها مبنی بر ورود فاضلاب چادگان به رودخانه زاینده رود و تهدید سلامت شهروندان، اظهار کرد: متاسفانه شهرستان چادگان به دلیل نداشتن تصفیه خانه فاضلاب، فاضلاب آن وارد رودخانه زاینده رود می شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته همواره بر تکمیل تصفیه خانه چادگان تاکید شده است، گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته به دلیل کمبود بودجه این طرح هنوز تکمیل نشده است و مطابق آنچه گفته شده در حال حاضر تصفیه خانه چادگان تنها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حتی برخی دستگاه های مورد نیاز آن تجهیز شده اما ۴۰ درصد این طرح همچنان کامل نشده است.

رئیس گروه کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذار و مجری طرح تصفیه خانه چادگان، شرکت آب و فاضلاب است، افزود: در جلسه پنجشنبه هفته گذشته مدیرکل مدیریت بحران استان دستور جدی برای تکمیل طرح طرح تصفیه خانه چادگان حداکثر تا یک سال آینده داد و خواستار مکاتبه با تهران برای جذب اعتبارات جهت بهره برداری این طرح شد.

وی در خصوص نگرانی هایی مبنی بر آلودگی آب سد زاینده رود به دلیل ورود فاضلاب شهرستان چادگان به رودخانه، اظهار کرد: اگرچه این اتفاق مشکلات به همراه دارد، اما وضعیت سد زاینده رود همواره رصد و کیفیت آب و تغییرات آن پایش می شود.

وحدت پور تصریح کرد: با وجود ورود فاضلاب چادگان به زاینده رود، خوشبختانه تاکنون وضعیت سد زاینده رود و کیفیت آب آن به شرایط بحرانی نرسیده است، اما باید هر چه سریعتر طرح تصفیه خانه چادگان به بهره برداری برسد.

وی در خصوص نگرانی هایی نسبت به ورود فاضلاب شهرستان چادگان به تصفیه خانه بابا شیخعلی، توضیح داد: باید توجه داشت که رودخانه زاینده رود خاصیت خود پالایی دارد و تا حدی می تواند برخی آلودگی ها را از بالا تا رسیدن به سد چم آسمان و قبل از ورود به تصفیه خانه بابا شیخعلی کاهش دهد. البته باید از ورود هر گونه پساب و فاضلاب به زاینده رود جلوگیری شود.

رئیس گروه کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به در پیش بودن بارش ها در فصل پاییز و زمستان و ورود آب بیشتر به سد زاینده رود، به طور قطع شرایط آن رو به بهبود می رود، تصریح کرد: همواره وضعیت سد زاینده رود از طریق دستگاه های جدیدی که طی دو سال اخیر برای پایش سد خریداری شده پایش می شود و در مجموع تمام لایه های سد از نظر کدورت، دما و … در ارتفاع چند متری تا کف سد به طور کامل رصد می شود.

وی با تاکید بر اینکه هر ماه وضعیت سد زاینده رود پایش می شود، گفت: زمانی که حجم سد زاینده رود کاهش می یابد، از سوی شرکت آب منطقه ای، شرکت آبفا و مرکز بهداشت استان هر دو هفته یک بار از مخزن سد زاینده رود تا تصفیه خانه باباشیخعلی در چند نقطه نمونه برداری و پایش انجام می شود، همچنین اگر ذخیره سد بسیار رو به کاهش رود، پایش های آن روزانه انجام خواهد شد.

وحدت پور تاکید کرد: هنوز کیفیت آب در محدود سد زاینده رود تا تصفیه خانه باباشیخعلی به حالت بحرانی و قرمز نرسیده است.

کد خبر: 38621

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0