9 خرداد 1402 - 1:19 ب.ظ

کلاهبرداري از طریق رسيد ساز جعلي

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي رئيس پليس فتا استان از شناسايي و دستگيري فردي که با استفاده از اپليکيشن جعلي رسيد ساز اقدام به کلاهبرداري 100 میلیون ریالی از فروشنده مبلمان کرده بود خبر داد.

کلاهبرداري از طریق رسيد ساز جعلي

سرهنگ مرتضوي بیان داشت: در پی مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتا و ارائه مرجوعه قضايي مبني بر کلاهبرداري 100 میلیون ریالی از وی با استفاده از اپليکيشن جعلي رسيد ساز، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارشناسان این پليس قرار گرفت.

وي افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد پس از درج آگهي فروش مبلمان توسط شاکی در سايت ديوار شخصي به عنوان خريدار با وی تماس گرفته، سپس با مراجعه به آدرس شاکی و درخواست شماره کارت جهت واريز وجه، با نمايش رسيد جعلی انتقال وجه در تلفن همراه خود، مبلمان را دريافت و محل را ترک مي کند.

رئيس پليس فتا استان ادامه داد: در این زمینه مأموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل دادند.

وی به شهروندان  گفت : کلاهبرداران با استفاده از اين نرم افزارها اقدام به توليد رسيدهاي جعلي از تراکنشي که هيچگاه انجام نشده مي کنند و با توجه به اينکه اين رسيدها حاوي شماره پيگيري جعلي، تاريخ و زمان و نام صاحب حساب است به راحتي اعتماد فروشندگان را جلب مي کند، بنابراين شهروندان بايد سامانه پيامکي حساب هاي بانکي خود را فعال کنند تا از واريز يا برداشت وجوه حساب بانکي خود اطمينان حاصل کنند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی در پایان گفت : شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش دهند.

کد خبر: 134128

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0