شیراز- زهرا بازیار
چهارشنبههای عمرانی؛ رویکرد جدید شهرداری در بازدید از پروژهها
برای جهش در پروژه های عمرانی نیاز به آماده سازی مقدماتی به منظور شکل گیری بستری مناسب در اجرای پروژه ها است، لذا در این معاونت چهارشنبههای عمرانی با رویکرد بازدید از روند اجرای پروژهها تعریف شد تا خودمان را محدود به تاریخ و تقویم و مناسبتها نکنیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز طی یک نشست خبری با خبرنگاران گفت: برای جهش در پروژه های عمرانی نیاز به آماده سازی مقدماتی به منظور شکل گیری بستری مناسب در اجرای پروژه ها است، لذا در این معاونت چهارشنبههای عمرانی با رویکرد بازدید از روند اجرای پروژهها تعریف شد تا خودمان را محدود به تاریخ و تقویم و مناسبتها نکنیم.
محمد امین در در ادامه گفت: از اواخر سال ١٤٠٠، با رویکرد تسریع در روند اجرای پروژهها، عملیاتی کردن ٧١ پروژه را در دستور کار قرار دادیم و از ابتدای امسال موفق شدیم که حجم زیادی از پروژههای عمرانی را شروع، راهاندازی مجدد و برگشت به چرخه کار برگردانیم. وی با بیان افزایش قیمت قیر در طول یک سال و نیم گذشته گفت: آسفالت دغدغه همه شهرها است و با حذف سهمیه قیر برای کلانشهرها، این دغدغه به چالشی برای کلانشهرها تبدیل شد و در حال حاضر به دنبال بازپس گیری سهمیه قیر دولتی هستیم. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به گفته هایی درخصوص اجرای ناقص تقاطع میدان معلم گفت: این تقاطع به صورت کامل برابر طراحی اجرایی شده و براساس آخرین رفتار ترافیکی شهر است. امین افزود: تقاطع مدافعان سلامت نیز در مرحله اتمام سازه قرار دارد و تا سه ماه آینده کار ایمنی، نورپردازی و فضای سبز آن نیز به اتمام میرسد. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه تقاطع جام جم در بولوار جمهوری هم گفت: این تقاطع داری مصوبه شورای ترافیک استان فارس بوده و با توجه به عملیاتی شدن پروژه بزرگراه شهید سلیمانی، اجرای آن ضروری است و این پروژه کاملا به صورت سطحی و با بهره مندی از فضای این محور اجرایی میشود. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز در این نشست گفت: درنیازسنجی اولویت برنامه های شورای شهر و شهرداری برای اجرای پروژههای شهری است و به دنبال المان سازی در شهر نیستیم. علیرضا اسکندری خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی شهرداری شیراز در سال 1401 جهشی بی نظیر داشته است و از ١٥ هزار و ٣٨٥ میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری شیراز، ٣ هزار و ٩٠٠ میلیارد به پروژههای بزرگ مقیاس به منظور اجرای پروژه های عمرانی اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه رویکرد کمیسیون عمران شورای شهر شیراز، تکمیل پروژههای نیمه تمام و شروع به کار پروژههای کلان شهری است، عنوان کرد: در تعریف پروژهها ضمن نگاه جامع، از هر گونه نگاه صفر و صدی به توسعه شهری که در سالهای گذشته در بودجه غالب بوده است، پرهیز شده است. عضو شورای شهر شیراز گفت: در ابتدای شروع به کار شورای ششم، ۱۸۰ پروژه به عنوان پروژههای هدف ١٤٠٤ تعریف شد که از این تعداد ٥٤ پروژه بزرگ مقیاس جدید و نیمه تمام و ۱۲۶ پروژه در حوزه مناطق است. اسکندری افزود: از این ١٨٠ پروژه ٧١ پروژه مورد تاکید کمیسیون عمران است و ١٨ پروژه با هماهنگی مجموعه شورا و شهرداری به صورت ستاره دار درآمده است و ٥٣ پروژه ستاره دار نیز در حوزه مناطق تعریف شده که همه این پروژهها دارای ردیف بودجه و برنامه ریزی هستند. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز ایجاد راههای دسترسی به حرمهای مطهر را از شعارهای اساسی شورای ششم شیراز دانست و گفت: در حال حاضر دسترسی از ضلع شمالی حرم مطهر است، اما در ضلع جنوبی چنین دسترسیهای موجود نیست. اسکندری تصریح کرد: نقشه شهر شیراز به صورت طولی است و مسیرهای دسترسی عمدتا از سمت جنوب به شمال غرب است و به صورت عرضی مسیرهای دسترسی مناسب تعریف نشده است. در همین راستا ابر پروژهای برای دسترسی از مسیر جنوب به حرم تعریف شده که نقطه شروع آن از کمربندی جنوب شهر، تقاطع قائم جزو پروژههای ستاره دار منطقه ٥ است. رئیس کمیسیون شورای شهر شیراز یادآور شد: از آنجا که پروژههای بزرگ مقباس زمانبر و پر هزینه است، لذا نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم برای اجرا و بهرهبرداری است. اما پروژههای کوچک مقیاس قابل تعریف در مناطق است و با توجه به بلوغ عمرانی مناطق، اجرای پروژههای کوچک مقیاس براساس فرمول یک، سه و پنج به مناطق واگذار شده است. این عضو شورای شهر شیراز گفت: خط دو مترو شیراز در سال ١٤٠٢ به بهره برداری میرسد و به خط یک متصل خواهد شد و ساکنین جنوب و شرق شیراز میتوانند از این خط برای تسریع در تردد استفاده کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد