رئیس اتاق اصناف اصفهان:

چرخه انتقال کرونا فقط با تعطیلی اصناف متوقف نمی شود

رسول جهانگیری؛ رییس اتاق اصناف اصفهان درباره احتمال ادامه محدودیت فعالیت اصناف، گفت: به طور قطع محدودیت تنها برای اصناف برای مقابله با کرونا و قطع چرخه انتقال این ویروس به تنهایی جوابگو نیست و نمی توان تصمیم بگیریم که تنها اصناف را تعطیل کنیم.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با اتمام محدودیت ها و تعطیلات سراسری کشور، از یکشنبه تمام اصناف، پاساژها و بازار بزرگ اصفهان باز هستند و کسبه در گروه های مختلف شغلی به فعالیت خود ادامه می دهند.

رسول جهانگیری با اشاره به همکاری خوب اصفهان در محدودیت و تعطیلی پنج روزه سراسر کشور، اظهار کرد: در این مدت برخی مشاغل واقع در گروه شغلی یک در اصفهان که ضرورت کمتری برای فعالیت داشتند به اختیار خود برای کنترل و مقابله با گسترش ویروس کرونا تعطیل کردند.

وی با بیان اینکه مطابق دستورالعمل کشوری ستاد مقابله با کرونا به طور قطع از فردا ( یکشنبه- ۳۱ مرداد ماه) گروه شغلی یک به طور کامل فعالیت می کنند، ادامه داد: برخی مشاغل گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ نیز با توجه به شرایط قرمز کرونایی دارای محدودیت هستند و به طور قطع این سه گروه نیز از فردا به فعالیت خود ادامه می دهند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه محدودیت های ایجاد شده مربوط به مشاغل هفت گانه است، گفت: در حال حاضر تالارها و سالن های ورزشی تعطیل هستند، همچنین خدمات رستوران ها، کافی شاپ ها و مغازه های فست فود و پیتزافروشان به صورت بیرون بر است و بقیه مشاغل نیز از فردا فعالیت خود را ادامه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: از فردا بازار بزرگ اصفهان و تمام پاساژهای اصفهان باز هستند و کسبه فعال در آن به کار خود ادامه می دهند.

جهانگیری درباره اینکه اگر ستاد ملی مقابله با کرونا بخواهد محدودیت فعالیت اصناف را ادامه دهد واکنش این بخش چه خواهد بود، گفت: به طور قطع محدودیت تنها برای اصناف برای مقابله با کرونا و قطع چرخه انتقال این ویروس به تنهایی جوابگو نیست و نمی توان تصمیم بگیریم که تنها اصناف را تعطیل کنیم.

وی ادامه داد: در تعطیلات اخیر با توجه اینکه تعطیلات و محدودیت ها سراسری و ملی بود، اصناف نیز همراهی کردند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا دوباره بخواهند تنها اصناف را تعطیل کنند، اصناف چنین ظرفیتی ندارند و نمی توانند ستاد کرونا را در این تصمیم همراهی کنند.

انتهای پیام

206

کد خبر: 31039

منبع: ایسنا

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0