4 خرداد 1401 - 2:25 ب.ظ

رییس دانشگاه آزاد اسلامی لنجان:

وضعیت کنونی تعلیم و تربیت در مدارس بررسی شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی لنجان بیان کرد: برای رسیدن به کیفیت مطلوب آموزش، ضروریست وضعیت کنونی تعلیم و تربیت در مدارس بررسی شود.

 

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی لنجان بیان کرد: برای رسیدن به کیفیت مطلوب آموزش، ضروریست وضعیت کنونی تعلیم و تربیت در مدارس بررسی شود.

به گزارش خبرنگار  لنجان رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست با معاون آموزش و پرورش فولادشهر در هنرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه سما لنجان، مدرسه را مکانی برای رشد و تحول در نظام تعلیم و تریبت تعریف کرد و گفت: ارزشمندترين و موثرترين سرمايه‌هاي کشور در اختیار مدارس قرار دارد. از این رو برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های مدرسه باید بر مبانی تحکیم و ارزش‌گذاری آن صورت گیرد.

سیدمسعود داودی اظهار کرد: مجموعه مدارس سما در راستای بالا بردن سطح کیفیت آموزش، با استفاده از روش‌های نوین آموزشی کیفیت را به سطح بالاتری ارتقاء می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با شناخت اهداف، روش‌هاي آموزش و پرورش و سياست‌هاي حاکم بر هر يک از دوره‌هاي تحصيلي، همچنین شناخت ويژگي‌هاي دانش‌آموزان، معلمان و برنامه‌هاي درسي، می‌توان روش موثر و کارآمدی را در مراکز آموزشی و مدارس به کار گرفت.

داودی با تاکید بر کیفیت مدارس سما اظهار کرد: آموزش مناسب و استفاده از معلمان صالح و توانا، بهبود و اصلاح مديريت وامور اداري و پشتيباني معنوي و علمي از نظام آموزش و پرورش، نيازهای اصولی برای ارتقاء کیفیت مدارس سما هستند که دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در روند این ارتقاء تلاش نموده و موفق عمل کرده است.

معاون آموزشی آموزش و پرورش فولادشهر نیز با بیان اینکه میانگین وضعیت موجود کیفیت مدارس سما بالاتر از میانگین متوسط بقیه مدارس است و در وضعیت مطلوبی قرار دارد اظهار کرد: اصل مدارس غیر دولتی مبتنی بر رقابت است و مدارس سما به لحاظ کیفیت مطلوب‌ گوی سبقت را در این فضای رقابتی ربوده‌اند.

کبری انصاریان اظهار کرد: با توجه به غیر دولتی بودن مدارس سما، این مجموعه با توانمندی توانسته است مهارت‌آموزی و استعدادیابی را در مجموعه‌های متعدد گسترش دهد و با رویکرد مهارت محوری شکاف موجود در اجتماع را مبتنی بر آموزش‌های کار‌بنیان راه‌اندازی کند.

کد خبر: 115748

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0