12 مهر 1400 - 3:16 ب.ظ

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان

هفت درصد ماموریت‌های اورژانس اصفهان برای بیماران کرونایی است

غفور راستین؛ مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا پایان شهریور امسال اورژانس پیش بیمارستانی استان به ۲۹ هزار و۸۶۷ بیمار مشکوک به کرونا امدادرسانی کرد که حدود هفت درصد از کل ماموریت‌های اورژانس را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، راستین از حضور تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در ۱۵۰ هزار و ۳۳ ماموریت، طی شش ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در این ماموریت ها، به مصدومان و بیماران ۱۱۵ هزار و ۲۸۲ حادثه غیر رانندگی و مجروحانِ ۳۴ هزار و ۷۵۱ حادثه رانندگی امدادرسانی شد.

غفور راستین افزود: از مجموع حوادث رانندگی این مدت استان اصفهان ۱۰ هزار و ۶۰۹ مورد در نقاط جاده‌ای و ۲۴ هزار و ۱۴۲ مورد در مناطق شهری استان رخ داد. متى ولد كريستيانو رونالدو

به گفته وی، نیمه نخست سال‌جاری ۷۷ هزار و ۴۸۴ عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل ۶۲ هزار و ۱۵۸ ماموریت غیرتصادفی و ۱۵ هزار و ۳۲۶ ماموریت تصادفی در شهرستان اصفهان انجام شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: درنیمه نخست امسال اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ۲۱ ماموریت انجام داده و ۲۶ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرد.

وی افزود: از مجموع این ماموریت‌ها ۱۰ ماموریت مربوط به حادثه‌دیدگان تصادفات رانندگی، هشت ماموریت مربوط به فوریت‌های پزشکی و یک ماموریت مربوط به انتقال مادر باردار به مرکز درمانی بود.

امدادرسانی به ۳۰هزار بیمار کرونایی

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا پایان شهریور امسال اورژانس پیش بیمارستانی استان به ۲۹ هزار و۸۶۷ بیمار مشکوک به کرونا امدادرسانی کرد که حدود هفت درصد از کل ماموریت‌های اورژانس را شامل می‌شود.

وی اظهارداشت: از این تعداد، ۲۸ هزار و ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا پس از ارائه خدمات اورژانسی به مرکزدرمانی منتقل شدند. كاباريه

راستین ادامه داد: در ۲ هفته گذشته به طور میانگین روزانه ۷۱ ماموریت مربوط به بیماران کرونایی توسط نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی استان انجام شد.

وی افزود: با همه گیری ویروس کرونا در اصفهان تعداد تماس های برقرار شده با اتاق فرمان ۱۱۵ این استان در مقایسه با مدت مشابه در دوران قبل از شیوع بیماری کرونا حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان تصریح کرد: حجم بالای انتقال بیماران کرونایی موجب مبتلا شدن ۳۸۱ نفر از تکنسین‌های اورژانس شد و زنده یاد غلامرضا شامگانی یکی از این تکنسین‌ها نیز به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی از مردم خواست: علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا برای مشاوره کرونا با شماره های ۴۰۳۰ و ۳۱۱۳ تماس بگیرند. تحميل تطبيق الماتش

اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با ۱۵۵ پایگاه امدادی شامل ۷۸ پایگاه شهری، ۷۶ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان در سرتاسر استان  اصفهان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به شهروندان است.

۲۰۶

کد خبر: 43271

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0