19 اسفند 1402 - 11:00 ق.ظ

نقش بابابرقی و سیا ساکتی در اقتصاد

مصرف برق منازل را بابابرقی با «لامپ اضافه خاموش» کاهش داد. کاهش مصرف گاز و گازگرفتی با «خطرناکه حسن» آقای ایمنی اتفاق افتاد. نصف شدن تلفات رانندگی با سیاساکتی و داودخطر و همیار پلیس شدن کودکان رقم خورد.

نقش بابابرقی و سیا ساکتی در اقتصاد

کودکی من با دفتر و مداد و نوشابه‌بازکن اهدایی از شرکت گاز در مدرسه گذشت که همیشه حواسم به شعله بخاری منزل بود و به عشق انیمیشن بابابرقی هربار هر لامپ اضافه در منزل را خاموش میکردم و وقتی همیار پلیس شدم و کارت آن را گرفتم، همزمان که در خیابان به هر پلیسی احترام میگذاشتم، بستن کمربند ایمنی را یادآوری میکردم و سرعت و سبقت غیرمجاز را تذکر میدادم.

میتوان با صدهامیلیون هزینه کار فرهنگی، صدهاهزارمیلیارد صرفه‌جویی اقتصادی کرد. به تعبیر رهبری، جلوگیری از اسراف و اصلاح الگوی مصرف، یک امر فرهنگی است.

کاری که تجربه لذت‌بخش و موفق آن وجود دارد اما تمام رسانه ملی به جای فرهنگ‌سازی در دست عناصر ضدفرهنگی و مشوق مصرف‌زدگی مثل سرای‌ایرانی‌ها و لوازم آرایشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است..

اما عده‌ای عالمانه و عامدانه و یا از سر دلسوزی، اگر مشکلی در کشور به وجود میاید، راهی جز گران کردن و اصلاح قیمتی و سخت کردن معیشت مردم، روی میز سیاستگذار نمیگذارند و کام مردم را تلخ می‌کنند.

فرهنگ‌سازی واجب فراموش‌شده این روزهای ما هست و عجیب است آنان‌که برای هرچیزی از بی‌حجابی تا هر بی‌قانونی دیگری نسخه فرهنگ‌سازی می‌پیچند، در اقتصاد از آن فراری هستند..

نقش بابابرقی و سیا ساکتی در اقتصاد

کد خبر: 143098

نویسنده: سیدامیرحسین حسینی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0