12 شهریور 1399 - 6:24 ب.ظ

منع صادرات گاز ایران به کشور عراق صحت ندارد

زنگنه گفت: کشور عراق راغب به دریافت گاز از ما است و اینکه بگویند نیاز به گاز ایران نداریم صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه نشست با اساتید دانشگاه و دیدار مردمی که در وزارت نفت برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر منع صادرات گاز ایران به کشور عراق گفت:در واقع این موضوع صحت ندارد، به دلیل اینکه هیچ کشوری در منطقه نیست که گاز مورد نیاز عراق را تامین کند.

او ادامه داد:کشور عراق قرارداد‌هایی منعقد کرده که در عراق گاز تولید کند و قطعا پتانسیل تامین گاز را دارد اما این موضوع زمان بر است و اکنون خیلی راغب است از کشور ما گاز دریافت کند.

زنگنه گفت: در حال حاضر صنعت برق کشور عراق تا حدود زیادی به گاز ایران وابسته است، چون این گاز جایگزین نفت گاز می‌شود و چنین چیزی هم مبنی بر اینکه بگویند ما نیاز به گاز ایران نداریم صحت ندارد.

وزیر نفت در ادامه در خصوص ذخایر بنزین ایران به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ذخایر بنزین ایران به بالاترین سطح خود رسید، ولی به دلیل اینکه صادرات انجام می‌شود کم شده است‌.

او بیان کرد:ذخایر بنزین ما در اردیبهشت به ۵ میلیارد لیتر رسید، ولی در حال حاضر کاهش پیدا کرده است.

زنگنه در خصوص سوالی مبنی بر صادرات بنزین به کشورهایی غیر از کشور ونزوئلا هم گفت:محل صادرات را نمی‌توانم بگم، چون ممکن است جلوی آن را بگیرند.

کد 300

کد خبر: 39690

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0