21 اسفند 1399 - 5:33 ب.ظ

برای اولین بار در دولت بایدن؛

مذاکرات سطح عالی آمریکا و چین در روزهای آینده

واشنگتن امروز، چهارشنبه اعلام کرد، آنتونی بلینکن و جیک سالیوان ظرف روزهای آینده با هیئت عالی‌رتبه چینی در آلاسکا ملاقات خواهند کرد. این مذاکرات در نوع خود بعد از گذار قدرت به جو بایدن و ترک کاخ سفید از سوی دونالد ترامپ برای اولین بار بین دو طرف برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید قصد دارند ۱۸ مارس در شهرک انکوریج در ایالت آلاسکا نشستی با هیئت عالی رتبه چینی داشته‌ باشند که شامل یان تزیچی، مدیر کمیته مرکزی امور خارجه و وانگ یی،‌ وزیر خارجه چین خواهد بود.

این وزارتخانه بدون اشاره به جزئیات افزود: دو هیئت آمریکایی و چینی “طیف وسیعی از مسائل”را برگزار خواهند کرد. این نشست بعد از سفر آنتونی بلینکن و سالیوان به ژاپن و کره جنوبی برگزار خواهد شد؛ دو کشوری نزدیک‌ترین هم‌پیمانان منطقه‌ای آمریکا هستند.

این مذاکرات در نوع خود بعد از گذار قدرت به جو بایدن و ترک کاخ سفید از سوی دونالد ترامپ برای اولین بار بین دو طرف برگزار می‌شود.

بایدن قبلا به کشورهای غربی و کشورهای هم‌پیمانش نسبت به رقابت استراتژیک قطعی و طولانی مدت با چین هشدار داده بود.

وانگ یی نیز گفته است چین برای مذاکره با آمریکا در جهت خدمت به منافع بشریت تلاش می‌کند و نمی‌خواهد طرف آمریکایی را به چالش بکشد. پکن علت تنش بین دو طرف را تدابیر دولت ترامپ می‌داند.

کد 300

کد خبر: 33238

منبع: خبرگزاری رویترز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0