7 شهریور 1402 - 3:00 ب.ظ

گفتگوی خودمانی با دوخواهر قهرمان

لذت بردن از زندگی با ورزش

در اکثر مسابقات با هم شرکت می‌کنند و هر بار به نوبت حائز مقام و رتبه می‌شوند. دو خواهر ، دو یار ، دو رقیب ، دو رفیق ..... که هر دو معتقدند دیگری در موفقیتش سهم داشته! گفتگویی با این دو خواهر ورزشکار داشتیم که با هم در پی می‌خوانید:

لذت بردن از زندگی با ورزش

بهمن توکلی فرد_پژوهشگر روابط عمومی ورسانه

این بیوگرافی “مهشید پهلوان‌زاده” ،خواهر بزرگ‌تر که دارای عناوین و مقام‌های زیادی در رشته ورزشی شطرنج در مجموعه وزارت ارتباطات و مخابرات ایران است.
* شما بزرگتر هستید پس حتماً شما مشوق خواهرتان در امر ورزش بوده‌اید همین طور است؟ بله ، و پدرم هم همیشه ورزش می کردودر خانه با برادرم شطرنج بازی می کرداز آن روزها منم علاقه مند به ورزش و شطرنج شدم و مشکق خواهرانم.
* از کی ورزش را شروع کردید با چه ورزشی ؟
در سال ۱۳۷۰ با تشویق برادرم مهرداد در مسابقات قهرمانی شطرنج استان اصفهان و مسابقات دانشجویی شرکت کردم.
* چطور شد که فهمیدید استعداد ورزش شطرنج را دارید ؟
بیشتر اوقات که در مسابقات شطرنج شرکت می‌کردم این شد که بیشتر علاقه مند و پیگیر شدم و شروع به مطالعه و یادگیری بیشتر کردم .

* تا به حال در چه مسابقاتی شرکت کردیدو چه عناوینی کسب کرده ای؟
چندین سال در مسابقات قهرمانی استان اصفهان نفر اول بودم ، همچنین در مسابقات دانشجویی و مسابقات مخابرات کشور.

* ورزش چه تاثیری در زندگیت دارد؟
برعکس تصور مردم ، شطرنج یک ورزش است وبازیکنان حرفه ای آن علاوه بر آمادگی جسمانی بابد آمادگی ذهنی خیلی بالایی داشته باشند ، این بازی مهارت های تفکری ، انتقادی و حل مسئله را در افراد توسعه می دهد . با انجام بازی شطرنج انسان هم صبور می شود و هم تمرکز بیشتری پیدا می کند.

* اگرقرار بود بک راهکار برای تشویق بانوان به ورزش ارایه کنی آن چه بود؟
به نظر من ورزش برای سلامت چسم وروح بسیار مفید است . اگر می خواهید سالم باشید و از زندگی لذت ببرید همیشه ورزش کنید. ورزش احساس افسردگی ، اضطراب و استرس را در انسان کم می کند و باعث می شود خلق و خوی انسان بهتر شود و احساس آرامش بیشتری داشته باشد.
درادامه ، شادی پهلوان زاده هم که کارشناس حسابداری است در مخابرات اصفهان گفت : متولد ۱۳۵۳ است و مقام سوم آمادگی جسمانی وزارت ارتباطات را دارد و خواهر بزرگتر (مهشید) همیشه مشوق من بود در امر ورزش البته تمام اعضای خانواده ما ورزشی هستند.

کد خبر: 136906

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0