26 اسفند 1402 - 12:00 ق.ظ

شاخص انتظارات تورمی در روزهای آخر سال نزولی شد/ چشم‌انداز تثبیت نرخ دلار

تحلیل محتواهای اقتصادی نشان می‌دهد درنتیجه سخنان رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش ۲۲ درصدی تورم نقطه به نقطه در سال جاری و روند نزولی رشد نقدینگی و ثبات بازار ارز، شاخص انتظارات تورمی در روزهای پایانی سال به شدت نزولی شده است.

شاخص انتظارات تورمی در روزهای آخر سال نزولی شد/ چشم‌انداز تثبیت نرخ دلار

جدیدترین آمارهای منتشرشده درباره شاخص انتظارات تورمی که مربوط به ۲۵ اسفندماه است، نشان می‌دهد انتظارات تورمی روند نزولی گرفته است.

شاخص انتظارات تورمی بر مبنای تحلیل محتواهای منتشرشده در فضای مجازی از جمله پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرترافیک محاسبه و اعلام می‌شود.

تحلیل محتواهای منتشرشده در شبکه توییتر درباره قیمت دلار هم بیانگر آن است که از نگاه مردم و فعالان اقتصادی انتظارات افزایشی دلار متوقف شده است. در روزهای پایانی اسفندماه تعداد توییت‌ها درباره قیمت دلار نسبت به اوایل اسفند کاهش چشمگیری پیدا کرده است. همچنین تعداد توییت‌ها با محتوای چشم‌انداز افزایشی دلار هم به کف خود رسیده است.

این آمارها نشان می‌دهد که از نگاه آن دسته از فعالان اقتصادی که در شبکه توییتر هم حضور دارند، سال ۱۴۰۲ با چشم‌انداز تثبیت نرخ دلار رو به پایان است و همین انتظار برای سال جدید هم ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 143253

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0