سخت گیری چین جشنواره فیلم شانگهای را تعطیل کرد!

جشنواره فیلم شانگهای به دلیل بحران کرونا لغو شد. بیست و پنجمین دوره این جشنواره در عوض سال آینده(۲۰۲۳) برگزار خواهد شد.

به نقل از ورایتی، معتبرترین جشنواره فیلم چین، جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای امسال رسما لغو شد. این جشنواره معمولاً در اواسط ژوئن(تیرماه) برگزار می‌شود.

بیست و پنجمین دوره این جشنواره در عوض در سال آینده، در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

تصمیم برای لغو کامل جشنواره امسال، نشانه‌ای از مشکلاتی است که صنعت فیلم در چین با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

در سال ۲۰۲۰، پس از اینکه سینماها یک دوره تعطیلی پنج ماه و نیم از اواخر ژانویه تا اوایل جولای(تیر و مرداد) را پشت سر گذاشتند، تاریخ برگزاری جشنواره از ژوئن به آگوست منتقل شد. در سال ۲۰۲۱، سازمان دهندگان در نظر گرفتند جشنواره را به جولای منتقل کنند، اما در نهایت آن را در زمان معمول خود در ژوئن پیش بردند، البته در همین دوره، کشور تحت محدودیت‌های شدید مسافرت و قرنطینه عمل می‌کرد. این شامل دوره‌های قرنطینه دو هفته‌ای بود که با هزینه شخصی مسافران پرداخت می‌شد.

برگزارکنندگان جشنواره شانگهای می‌گویند که اگر شرایط اجازه دهد، تلاش خواهند کرد تا رویدادهای سینمایی را در نیمه دوم سال جاری برگزار کنند.

برگزارکنندگان در بیانیه‌ای اعلام کردند: «به دلیل تأثیر همه‌گیری ویروس جدید کرونا، کمیته سازماندهی جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای تصمیم گرفته است که بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای که قرار بود در ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شود، به سال آینده موکول شود».

چین که از ابتدای شیوع جهانی ویروس کرونا یکی از موفق‌ترین کشورها در کنترل، درمان و واکسن‌سازی برای این بیماری مهلک بود، بعد از مدت‌ها کنترل و مدیریت مطلوب، طی ماه‌های اخیر با شیوع مجدد ویروس کرونا مواجه شده است. این کشور برای کنترل هرچه سریع‌تر این ویروس، شدیدترین تدابیر و محدودیت‌ها را برای عموم مردم ایجاد کرده است. البته از هفته گذشته خبر رسید که مسولین این کشور محدودیت‌های کرونایی را کم کرده و به تدریج آن ها را به طور کامل برخواهند داشت.

کد خبر: 116381

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0