معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان

ساختمان های بلند، درصد کمی در کاهش جا به جایی هوای اصفهان نقش دارند

امیر زاغیان؛ معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: منشأ اصلی آلودگی شهر اصفهان از صنعت کارخانجات تولیدی و صنایع پیرامونی و ترافیک شهری است که در آلودگی هوا بسیار تاثیر گذار هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ زاغیان، ساختار شهر اصفهان را مبتنی بر یک رودخانه و مادی‌های متعدد منشعب از آن دانست و افزود: مادی ها مانند شاهرگ و مویرگ در سطح این شهر عمل می‌کنند و طراوت، تازگی و هوای پاک را به درون محلات می‌فرستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون به صورت علمی ثابت نشده که بلند مرتبه سازی باعث ساکن بودن جریان هوا می‌شود، گفت: بی تردید ساختمان‌های بلندمرتبه در مجاورت رودخانه زاینده رود و مادی‌ها باعث ساکن ماندن جریان باد و هوا به اطراف خواهد شد اما اینکه گفته می‌شود کوه صفه،  که یکی از نمادهای این شهر است یا ساختمان‌های بلندمرتبه مانع جریان هوا در شهر اصفهان بوده، آدرسی غلط است.

وی افزود: آلودگی شهر اصفهان عمدتاً منشعب از صنعت کارخانجات تولیدی و صنایع پیرامونی و ترافیک شهری است که این‌ها بسیار تاثیر گذار است.

زاغیان با بیان اینکه اگر رودخانه زاینده‌رود جاری باشد به بهبود شرایط کیفی هوا کمک می‌کند. گفت: ساختمان‌های بلندمرتبه‌ درصد کمی در کاهش جا به جایی هوا تاثیر دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساختار شهر اصفهان نظام مند و مبتنی بر طبیعت و تاریخ است، به نظر می‌رسد نسبت به شهرهای دیگر از جابه جایی هوای مناسبی برخوردار است؛ همانگونه که به محض وزش باد تقریباً به فاصله دو ساعت هوای اصفهان تهویه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دید وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن این اداره‌کل، سیاست بلندمرتبه سازی وجود ندارد اذعان داشت: طبق طرح‌های توسعه شهری و طرح‌های جامع و تفصیلی، مناطقی که ظرفیت بلندمرتبه سازی دارد در راستای جلوگیری از گسترش افقی شهر و افزایش تراکم پذیری آن منطقه و همچنین ممانعت از دست‌اندازی به اراضی کشاورزی، ساخته می‌شود که بی تردید این مناطق در بافت تاریخی، اطراف مادی‌ها و رودخانه نیست.

۲۰۶

کد خبر: 46107

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0