18 بهمن 1400 - 11:55 ق.ظ

دستیار اقتصادی رئیس جمهور:

رفع مشکلات اقتصادی کشور در انجام سرمایه گذاری‌های صنعتی است

دستیار اقتصادی رئیس جمهور گفت: رفع مشکلات اقتصادی ایران و افزایش اشتغالزایی در کشور در گرو انجام سرمایه گذاری‌های اقتصادی و صنعتی است.

به گزارش عصر اصفهان به نقل از ایراسین، فرهاد رهبر در آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: رکود اقتصادی، تورم، بیکاری و افزایش قیمت ها ماحصل کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و رشد منفی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در سال‌های اخیر در اقتصاد ایران منفی بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه در مدل جدید سرمایه گذاری‌ها امروز شاهد همکاری شرکت های بزرگ صنعتی هستیم زیرا تنها راه نجات اقتصاد ایران افزایش سرمایه گذاری ها است.
دستیار اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: همکاری شرکت های بزرگ صنعتی کشور در انجام سرمایه گذاریهای صنعتی رخداد بزرگی است که شاهد تحولات خوبی در سطح ملی خواهیم بود.
رهبر اظهار داشت: این ماموریت بزرگ در طی ۱۱۰ روز فراهم شد و این الگوی بزرگی است که مجریان و حامیان دولتی در کشور برای توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری‌های بیشتر در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی اهتمام داشته باشند.
دستیار اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگی صنعتی رویکرد تحولی بزرگ دولت در دهه مبارک فجر است و در این راستا برای حمایت از هرگونه سرمایه گذاری باید موانع و تسهیل گری و اشتغال برای بخش خصوصی فراهم شود.
رهبر با بیان اینکه تسهیل‌گری از مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم در این بخش است گفت: گروه پیشران پیشرفت اقتصادی کشور با هویت ملی در اقتصاد ایران شکل گرفته و باید گستره این مساله مهم در کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.
دستیار اقتصادی رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد برای انجام این سرمایه گذاری‌ها از تلاش های معاون اول رئیس جمهور قدردانی شود که در نهایت با اقدامات دکتر مخبر این سرمایه گذاری‌ها به سرانجام رسید و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران هستیم.
گفتنی است که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز ۱۷ بهمن ماه سال جاری عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان کلید خورد و با افتتاح این پروژه ها ۵۴ میلیون تن تولید محصولات فولادی، معدنی، فلزی و پتروپالایشی در کشور افزایش می یابد.
شرکت فولاد مبارکه، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان گروه پیشران توسعه اقتصادی ایران از امروز عملیات اجرایی این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور را آغاز کردند.

کد خبر: 47815

منبع: ایراسین

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0