12 آبان 1400 - 12:55 ق.ظ

وزیر اقتصاد

دولت دنبال جبران کسری بودجه از طریق فروش اموال مازاد است

احسان خاندوزی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از این پس دولت بیشتر به دنبال جبران کسری بودجه از طریق مولدسازی دارایی و فروش اموال مازاد است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ خاندوزی در جلسه با مدیران ارشد شرکت‌های بورسی که  صبح امروز برگزار شد، افزود: وظیفه وزارت اقتصاد و سازمان بورس، توسعه ابزار‌ها و نهاد‌ها و ایجاد بازاری شفاف و کارا و پیش بینی پذیر است.

خاندوزی گفت: در گذشته برای تغییرات مکرر قیمت خوراک، نرخ تسعیر ارز بانکها، قواعد پالایشی‌ها و فراخوان عموم به سهامداری مستقیم، اشتباهات بزرگی صورت گرفته که باید با همکاری وزارت‌های نفت، صمت، بانک مرکزی و سازمان بورس شاهد کاهش این اشتباهات و ایجاد اطمینان در بازار باشیم.
دنبال پیش بینی پذیر کردن کلیدهای اقتصاد هستیم
خاندوزی، وزیر اقتصاد در جلسه با مدیران بورسی و مدیران حدود ۳۰ هلدینگ و حقوقی بزرگ بازار سرمایه افزود: به دنبال پیش‌بینی پذیر کردن نرخ‌های کلیدی اقتصاد و بالتبع بورس هستم تا نااطمینانی از بازار زدوده شود؛ برای اعتمادآفرینی در حال اجماع‌سازی با وزارت‌های نفت و صمت و بانک مرکزی هستیم.
همچنین عشقی، رئیس سازمان بورس نیز گفت: بحث‌هایی که بازار را تحت تاثیر قرار داده، انتشار اوراق در بازار سرمایه است؛ در ۴۰ روز گذشته ما هیچ انتشار اوراقی در بازار سرمایه نداشتیم؛ کسری بودجه دولت از بازار سرمایه تأمین نمی‌شود؛ قرمزی حال حاضر بازار سرمایه یک دفعه به وجود نیامده، اما این سرخی بازار سرمایه از امروز به مرور کاهش می‌یابد.
206
کد خبر: 45756

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0