12 آبان 1399 - 10:08 ق.ظ

دولت در حرف از بورس حمایت می‌کند، اما در عمل اینطور نیست

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: این شرایط نابسمان بازار سرمایه دلالیل مختلفی دارد از جمله اعلام حمایت‌هایی است که دولت اعلام می‌کند، ولی در عمل حمایتی از بورس نمی‌کند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد خسروی کارشناس بورس  اظهار کرد: در حال حاضر بازار بورس ما با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شده است و همین موضوع باعث شده مردم به این بازار بی اعتماد شوند.

وی گفت: این شرایط نابسمان بازار سرمایه دلالیل مختلفی دارد از جمله اعلام حمایت‌هایی است که دولت اعلام می‌کند، ولی در عمل حمایتی از بورس نمی‌کند و همین موضوع باعث دلسردی و دلنگرانی سرمایه گزارانی می‌شود که در بورس فعال هستند.

او بیان کرد: کاهش اعتباری کارگزاری‌ها موضوعی است که دولت و سازمان بورس باید به آن توجه ویژه‌ای کنند و همچنین تایید و تکذیب‌های متوالی در خصوص ETF دوم موضوعی است که باعث معضلات و سردرگمی‌هایی شده است. طرح موضوع گشایش اقتصادی هم موضوعی بود که به وقوع نپیوستن آن در بازار سرمایه التهاباتی ایجاد کرد.

خسروی اظهار کرد: برخی سهام داران ما منتظر نتیجه انتخابات آمریکا هستند موضوعی که بر اقتصاد کشور تاثیر گذار خواهد بود. البته معتقدم که متغیر‌های داخلی بیشتر از نتیجه انتخابات آمزیکا بر بورس تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس اقتصادی گفت: بازار بورس همچنان ارزنده است چرا که این بازاربا دلار ۲۲ هزار تومان معامله می‌شود و P/B زیر ۱۰ هستند و این اتفاق مناسبی است برای افرادی که می‌خواهند جدیدا سرمایه گزاری کنند و حتی در حال حاظر شرایط برای افرادی که سرمایه گزاری کرده اند و می‌خواهند سبد گردانی خودشان را بیشتر از پیش انجام بدهند هم مناسب است.

وی ادامه داد: از ۲۰ مرداد ۹۹ که ارزش دلاری بازار سرمایه ۳۵۶ دلار بود هم اکنون به ۱۷۵ میلیارد دالار رسیده است و این نشان می‌دهد که حتی اگر حبابی هم وجود داشته ارزش سهام‌ها به کف قیمت رسیده است.

او اظهار داشت: بر اساس بخشنامه‌ای که سازمان بورس انجام داد تمام ناشران شرکت‌های بورسی موظف بودند که برای خود بازار گردان انتخاب کنند که عملا اتفاق نیوفتاد و سازمان بورس هم پیگیر دلیل اجرایی نشدن آن نشد این در حالی است که حتی شرکت‌هایی که دارای سبد گردان هم بودند در بازار گردانی به طور مناسب عمل نکردند و همین موضوع باعث شده است که صف فروش زیاد شود و طبیعتا جو روانی بازار به هم بریزد و به این شرابط نابه سامان بیشتر دامن بزند.

کد خبر: 37415

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0