26 مرداد 1402 - 11:10 ق.ظ

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اصفهان

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هیچ طلبی از بیمه سلامت استان ندارد

دکتر هادی زمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اصفهان گفت:روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادعای طلب ۱۲۰۰ میلیارد تومانی از بیمه ها را داشته است، به عنوان معاون بیمه سلامت استان اعلام می دارم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هیچ طلبی از بیمه سلامت ندارد.

دکتر هادی زمانی

به گزارش عصر اصفهان، حوزه سلامت و درمان از حوزه های تخصصی دانش است که نیازمند همگرایی و تعامل چند سویه دستگاههای اجرایی جهت ایجاد فضایی مطلوب برای ارایه خدمات مطلوب و با کیفیت درمانی به شهروندان و بیمه شدگان، می باشد.

سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم تمام تلاش خویش جهت جذب منابع و رسیدگی صحیح به اسناد درمانی مراکز طرف قرارداد و نظارت های لازم را انجام داده و در پرداخت های قانونی خود کوتاهی نداشته است تا جایی که از ابتدای دولت سیزدهم نه تنها مطالبات مراکز درمانی در زمان مقرر پرداخت شده است بلکه مبالغی قابل توجه بدون آنکه اسناد درمانی روند رسیدگی عادی خود را طی کرده باشند براساس حسن نیت و تعاملات بیشتر در راستای همگرایی مستمر به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت شده است.

فقط در سال ۱۴۰۱، مبلغی بیش از ۹۸۸ میلیارد تومان از طرف بیمه سلامت به حساب‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، واریز شد. در سال ۱۴۰۲ نیز کلیه اسناد رسیدگی شده مراکز وابسته به دانشگاه تاکنون پرداخت شده است.

فرآیند پرداخت بیمه ها به مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی به این صورت هست که بعد از ارسال اسناد درمانی از سوی مراکز،توسط کارشناسان مربوطه بیمه سلامت مستقر در بیمارستان ها و ادارات تابعه، رسیدگی اسناد انجام می گردد و پس از تایید مطالبات، در اسرع وقت پرداخت می شود. در مورد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشکل اصلی ارسال با تاخیر اسناد از سوی مراکز وابسته به آن هست و از طرفی متاسفانه شواهدی وجود دارد که پول‌های واریزی از طرف بیمه ها در محل اصلی خود هزینه نمی شود.

رویکرد بیمه سلامت، خدمت به مردم با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن است که بایستی این خدمات درمانی توسط پزشکان و مراکز درمانی انجام گردد و مجموعه بیمه سلامت تنها ناظر به عملکرد این عزیزان است و البته موظف به پرداخت به موقع مطالبات می باشد. اساس عملکرد بیمه سلامت حسن نیت، تسریع در رسیدگی به کارها و خدمت رسانی خردمندانه می باشد.

لازم به ذکر است در حال حاضر اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان با اجرای کامل پوشش همگانی بیمه سلامت به صورت رایگان برای اقشارآسیب پذیر و پنچ دهک پایین جامعه ، چتر حمایتی فراگیر را برای تمام اقشار جامعه در حوزه پوشش بیمه درمانی فراهم نموده است .

اجرای کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی در راستای تسهیل ارایه خدمات به مردم ، پوشش بیمه ای درمان ناباروری و اقدامات ارزشمند در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و اجرای طرح حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کنار پرداخت به روز مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد از جمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتدای دولت سیزدهم، از مهمترین دستآوردهای بیمه سلامت در دولت انقلابی و مردمی در راستای خدمت رسانی بر مردم عزیز بوده است .

کد خبر: 136491

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0