28 فروردین 1402 - 1:34 ب.ظ

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

اصفهان ۱۲ روز هوای پاک داشت

بابک صادقیان، رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان به وضعیت آلودگی هوا در سال گذشته، اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۱ روز با هوای پاک، ۱۸۲ روز با هوای سالم، ۱۴۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۷ روز ناسالم برای عموم مردم در کلان‌شهر اصفهان ثبت شده است.

اصفهان ۱۲ روز هوای پاک داشت

صادقیان به وضعیت سال ۱۴۰۰، اشاره کرد و گفت: این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ در کلان‌شهر اصفهان ۲ روز هوای پاک، ۲۱۷ روز با هوای سالم، ۱۲۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۹ روز ناسالم برای عموم مردم ثبت شده بود.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان از جمله عوامل مؤثر در کاهش کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان در سال گذشته را فعال‌شدن کانون‌های گرد وغبار در نیمه نخست سال و افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی، شرایط خاص جوی و اقلیمی که به پایداری هوا و وارونگی دما منجر شد و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید منتظری در نیمه دوم سال محسوب کرد.

  • بهمن ماه سال گذشته شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان شرایط خوبی نداشت

وی با بیان اینکه در سال گذشته در ماه بهمن شرایط خوبی از نظر شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان داشتیم، ادامه داد: در این ماه، بارش‌های خوبی صورت گرفت و روزهای با هوای پاک افزایش یافت.

صادقیان به ثبت ۱۲ روز با هوای پاک در نیمه نخست فروردین امسال در کلان‌شهر اصفهان، اشاره کرد و گفت: این تعداد معادل کل تعداد روزهای هوای پاک در سال گذشته است. ثبت این تعداد هوای پاک در اصفهان در یک ماه در سال‌های اخیر کم‌سابقه است، بارش باران و وزش باد در این زمینه تأثیر دارد و امیدواریم این شرایط تداوم داشته باشد.

  • در فروردین ماه بارش‌های خوبی صورت گرفت

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌ زیست اصفهان با بیان اینکه ثبت ۱۲ روز هوای پاک در اصفهان در یک ماه در سال‌های اخیر کم‌سابقه است، ادامه داد: این تعداد معادل کل تعداد روزهای هوای پاک در سال گذشته است. در این ماه، بارش‌های خوبی صورت گرفت و روزهای با هوای پاک افزایش یافت.

وی بیان داشت: در زمان حاضر اطلاعات مربوط به شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان با استفاده از داده‌های ۱۲ ایستگاه در جدول مربوطه در پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان قرار می‌گیرد. از بین این ایستگاه‌ها، پنج ایستگاه متعلق به اداره کل حفاظت محیط‌ زیست و بقیه ایستگاه‌ها متعلق به شهرداری اصفهان است.

صادقیان ادامه داد: اطلاعات مندرج در برنامه کاربردی سامانه پایش کیفی هوا مربوط به چهار ایستگاه متعلق به حفاظت محیط ‌زیست است، به همین دلیل شاخصی که در جدول کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در سایت اینترنتی اداره کل قرار می‌گیرد، معتبرتر است.

همچنین جمشید لقایی، مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان در خصوص وضعیت کیفی هوای استان و قطعی سه ایستگاه پایش هوا در بولوار کاوه، دانشگاه صنعتی و میدان انقلاب، اظهار داشت: اختلال در این ایستگاه‌ها به دلیل انجام برخی امور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که این شرایط طی روزهای پیشرو ادامه خواهد داشت. این کلان‌شهر از ابتدای فروردین تاکنون طی ۲۶ روز، ۱۲ روز هوای پاک، ۱۲ روز هوای قابل‌قبول و ۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است.

 

کد خبر: 132539

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0