18 خرداد 1402 - 1:36 ب.ظ

آلودگی‌های زیست محیطی مسمومیت غذایی را افزایش داده است

آلودگی‌های زیست محیطی منجر به افزایش مسمومیت غذایی شده است.

آلودگی‌های زیست محیطی مسمومیت غذایی را افزایش داده است

مسعود سامی، مدیر گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام خبر فوق گفت: ایمنی غذا با امنیت غذا دو مقوله متفاوت از یکدیگر است، منظور از امنیت غذا یعنی تمام مردم درهمه زمان‌ها دسترسی آسان به غذا داشته باشند اما به حصول اطمینان از اینکه مواد غذایی در هنگام تولید، آماده سازی، نگهداری، حمل ونقل و توزیع آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی و فیزیکی پیدا نمی‌کنند و سبب بیماری مصرف‌کنندگان نمی‌شوند، ایمنی غذایی می‌گویند.

سامی افزود: بر اساس آمار جهانی، بالغ بر ۴۶ درصد از بار بیماری‌های عفونی و گوارشی و بین ۲۳ تا ۳۳ درصد مرگ و میرها در دنیا به خاطر مصرف غذا آلوده است.

وی با بیان اینکه تمام محصولات غذایی که دارای نشان سلامت غذا و دارو است، افزود: اما عمده مردم به صورت فله‌ای مواد غذایی خریداری می‌کنند مانند میوه و سبزیجات، غلات و حبوبات، گوشت و فرآورده‌های گوشتی و شیر و فرآورده‌های لبنی، ماهی و آبزیان و همین مسئله خطر عدم ایمنی غذا را افزایش داده است.

مدیر گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور پیشگیری از بیماری‌های ناشی از ایمنی غذا از مردم خواست که مواد غذایی تحت نظارت و بازرسی ارگان‌های مختلفی همچون وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد که بسته بندی بهداشتی دارد را مصرف کنند.

کد خبر: 134420

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0