فصل آلودگی اصفهان !

 

عصر اصفهان، بهمن توکلی فرد/باشروع فصل سرد در شش ماهه دوم هرسال پدیده وارونگی دما ، آلودگی و آلایندگی هوا سلامت شهروندان کلان شهر اصفهان را به خطر می اندازد. امسال مثل سال های گذشته گردو غبارنیز برکیفیت هوا تاثیر گذار است.

باتوجه به پیش بینی پاییز خشک وکم بارش برای سال جاری که تا امروز با وجود به پایان رسیدن دو ماه از فصل پاییز ونزدیک شدن به سومین ماه این فصل ، تاکنون بارندگی آنچنانی در اصفهان نداشتیم وشاخص آلودگی هوای اصفهان به بازه ناسالم برای تمام گروه ها رسیده است .
اصفهان ، قطب صنعتی کشور وآلوده ترین کلانشهر ایران در سه سال اخیر شناخته می شود. این کلانشهر از ابتدای سال جاری تاکنون حتی یک روز هوای پاک نداشته است اما شمار روزهای آلوده آن تا هفته نخست آبان امسال به 102 روز رسیده وروزهای سالم این خطه به 122 روز بوده است.
بررسی ها نشان می دهد همزمان با افزایش روزهای آلوده این کلانشهر طی سه سال گذشته مرگ ومیرهای منتسب به آلودگی هوا نیز طی این ندت افزایش معنا داری داشته است .
امیدواریم امسال مازوت سوزی در کلانشهر اصفهان که از چهار سو در احاطه صنایع آلاینده نفتی وگازی ، نیروگاه ، سیمان ، پالایشگاه و پتروشیمی ، کوره های گچ وآجر قرار گرفته وبیش از 400 واحد آلاینده در شعاع 50 کیلومتری آن فعالیت می کنند ، بر زخم آلودگی هوای این کلان شهر نمک نپاشند که وضعیت را وخیم تر می کند.
علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مهرماه امسال گفته : مکاتبات خوبی با وزیر نفت انجام شده تا بتوانیم نیروگاه ها را از مازوت سوزی دور کنیم ودر استان اصفهان ، قرار دادتهاتری در حال امضاست تا شاهد مازوت سوزی نباشیم.
این درحالی است که وزیر کشور هم به استانداران نامه نوشته و توصیه های ضربتی برای کاهش آلودگی هوا را خواستار شده است .
احمد وحیدی ، برانجام اقداماتی همچون جلوگیری از مصرف نفت کوره در نیروگاه ها، جلوگیری از تردد خودروهای فاقدمعاینه فنی ونظارت برتوزیع سوخت بنزین ، نفت وگاز استاندارد، در جایگاه های سوخت تاکید کرده است.
باتوجه به هماهنگی با محیط زیست استان اصفهان متاسفانه پس حدود 10 روز پاسخگو نبودند.!

کد خبر: 131405

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0