23 آذر 1401 - 1:12 ب.ظ

جغرافیای مخابرات اصفهان،  نیاز به تحول دارد!

عصر اصفهان، بهمن توکلی فرد،پژوهشگر روابط عمومی ورسانه/در نشست خبری مدیر مخابرات منطقه اصفهان که با خبرنگاران در ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید ، اسماعیل قربانی   با اشاره به نحوه محاسبه هزینه ماهیانه تلفن ثابت از ابتدای شهریور ۱۴۰۱ اظهار کرد: طبق مصوبه جدید، حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت در مراکز استانها مبلغ ۱۵ هزارتومان و سایر شهرها مبلغ ۱۰ هزار تومان است  که در آیتمی با عنوان ” خدمات مکالمه صوتی” درج شده و با پرداخت این مبلغ، مشتریان سایر شهر ها از ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری یا ۳۵۵ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۱۹۰ دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره مند هستند. و به همین نسبت در مراکز استانها از ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری بهرمند می باشند.
وی افزود: در صورتی که مجموع مبلغ مکالمه مشترک بیشتر از مبلغ تعرفه”حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت” باشد، مجموع کارکرد شهری ، بین شهری و موبایل در صورت حساب محاسبه ودریافت خواهد گردید در غیر اینصورت حداقل هزینه ماهیانه تلفن ثابت در صورت حساب ماهیانه منطور خواهد شد.
در حاشیه این نشست یکی ازخبرنگاران   با مطرح نمودن میزان قیمت تمام شده هر پالس که باید  مبنای این افزایش قیمت بوده است سوالی را مطرح نمود که مدیر منطقه اصفهان  پاسخ کاملی ارائه نداد.
شایان ذکر است  با توجه به ارائه خدمات ارزش افزوده بر بستر تلفن ثابت سوال  خبرنگاری از ایشان در خصوص جایگزینی خدمات ارزش افزوده که می تواندباعث رشد و بالندگی و همچنین افزایش چشم گیر درآمد شرکت مخابرات باشد سوالی مطرح اما اسماعیل قربانی  پاسخ مناسبی به آن ارائه ننمودند.
قابل توجه اینکه  با حرکت به سمت و سوی کلاس جهانی و استفاده از خدمات ارزش افزوده می توان ضریب استفاده از بستر تلفن ثابت را افزایش و به حداقل نمودن هزینه های مکالمه مشتریان  تلفن ثابت اشاره نمود.
قابل ذکر است ، مدیر مخابرات منطقه اصفهان با اشاره به توان بالقوه فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از آن برای پیشبرد اهداف مشتریان ، خدمات سرویس باند پهن مخابرات منطقه اصفهان را در بین شرکتهای ارائه کننده خدمات adslرضایت بخش عنوان نمود اما به میزان رضایتمندی مشتریان و نحوه مقایسه پارامترهای آن اشاره ننمودند.
به نظر نگارنده  مدیران فعلی مخابرات ایران و  منطقه اصفهان بجای کسب درآمد و کسب رضایتمندی مشتریان بوسیله ایجاد و ارائه سرویسها نوین و همچنین سرویسهای ارزش افزوده از طریق تحقیق و توسعه واحدهای تجاری و بازاریابی علمی و نوین تنها با تفکری سنتی به کسب درآمد از سرویس سنتی تلفن ثابت چشم داشته و دارند. اما سوال این است در دنیای مدرن و تکنولوژیک حال حاضر تا چه مدت می توان با این طرز تفکر صنعت ارتباطات استان و کشور را پیش برد، شاید مخابرات کج دار و مریز تا بازنشستگی این مدیران سنتی پیش رود اما روشن است که در مدت زمان طولانی این بار کج به منزل نمی رسد و  بدون شک آینده روشنی با این تفکر برای ارتباطات کشور قابل تصور نیست.
نقش و اهمیت این نکته کلیدی و راهبردی این است که شرکت‌هایی با تفکر مدیران سنتی هیچ گاه نمی توانند در عرصه فناوری جدید به رقابت پرداخته و بنابراین محکوم به شکست خواهند بود.
جا دارد تا شرکت مخابرات منطقه اصفهان نیز با توجه به نکات فوق در جلسات خود با اصحاب رسانه  به پرسش خبرنگاران از کلی گویی پرهیز و نسبت به ارائه تخصصی پاسخ سوالات  فضای رشد و آگاهی را در اختیار مشتریان و علاقه مندان این حوزه قرار دهد.

کد خبر: 131519

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0