4 دی 1400 - 11:27 ق.ظ

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای:

تولید داخلی یک سوم لاستیک مورد نیاز خودروهای سنگین

داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور گفت: سالانه ۱.۲ میلیون حلقه لاستیک خودروهای سنگین معادل حدود یک سوم از نیاز کشور به این کالا داخل تولید می شود.

به گزارش عصر اصفهان ؛ داریوش امانی افزود: این در حالیست که سالانه بین ۳.۵ تا چهار میلیون حلقه لاستیک خودروهای سنگین در کشور نیاز است و مابقی از خارج وارد می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل در کشور وجود دارد اضافه کرد: به شکل تقریبی تمامی سرمایه‌گذاری این بخش متعلق به بخش خصوصی است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینکه هیچ یارانه‌ای به جز بنزین به حمل و نقل کشور اختصاص نمی‌یابد اظهارداشت: رانندگی به گونه ای است که هم جان و هم مال سرمایه‌گذار درگیر می‌شود و به این جهت باید از آن به یک شغل حساس و پرخطر یاد کرد.

امانی اضافه کرد: به ازای هر کیلومتر راه باید ۴ تا ۶ درصد کل اعتبارات بخش راهداری برای نگهداری جاده ها و شریان‌های اصلی هزینه شود که با احتساب میزان جاده ها، سالانه  ۷۲ هزار میلیارد تومان نیاز است اما تنها ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان اختصاص می‌یابد که رقم ناچیزی به شمار می‌رود.

203

 

 

 

کد خبر: 46715

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0