29 اسفند 1399 - 9:28 ق.ظ

تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان

یک قلاده خرس قهوه‌ای شامگاه دیشب(پنجشنبه) هنگام عبور از جاده گذری در وسط پارک ملی گلستان محدوده دیوارسنگی بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون تلف شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، یک قلاده خرس قهوه‌ای شامگاه دیشب(پنجشنبه) هنگام عبور از جاده گذری در وسط پارک ملی گلستان محدوده دیوارسنگی بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون تلف شد.

بومیان منطقه و محیط بانان اعلام کردند که حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه دیشب یک دستگاه کامیون هنگام عبور از جاده پارک ملی گلستان با این قلاده خرس قهوه‌ای نر بزرگسال، برخورد کرد و حیوان بر اثر شدت ضربه وارد به سر تلف شد.

رییس پارک ملی گلستان با تایید این خبرگفت: ضربه وارده به سر در این تصادف، باعث مرگ این حیوان شد و فردا صبح معاینات لازم بر روی لاشه این حیوان انجام و احتمالا بعد از تاکسیدرمی شدن در موزه این پارک به نمایش گذاشته می‌شود.

مهدی تیموری افزود: جمعیت خوبی از خرس قهوه‌ای به دلیل شرایط زیستی مناسب در پارک ملی گلستان زندگی می‌کنند که با پایان فصل زمستان و روند افزایشی دما تردد آنها در منطقه بیشتر می‌شود.

وی، وجود جاده میان گذر در پارک ملی گلستان را همواره باعث تلفات گونه‌های مختلف حیوانات حیات وحش در سوانح رانندگی در این پارک دانست و گفت: استفاده از جاده جایگزین، ایجاد روگذر برای تردد حیوانات و نصب دوربین سرعت گیر می‌تواند به کاهش تلفات حیات وحش کمک کند.

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره جای داده است.

کد 300

کد خبر: 31540

منبع: ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0