14 مرداد 1402 - 2:25 ب.ظ

تعطیلی شتابدهنده مشاهیر مخابرات اصفهان نتیجه تصمیمات مدیران فرمایشی !

به مناسبت تاریخ نهمین سالگرد تاسیس نخستین شتابدهنده مخابرات اصفهان و تعطیلی بی دلیل آن واهمیت موضوع کارآفرینی چند سطری را قلمی نمودم بلکه در کانون توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

تعطیلی شتابدهنده مشاهیر مخابرات اصفهان نتیجه تصمیمات مدیران فرمایشی !

عصر اصفهان ، بهمن توکلی فرد

بلی ، ۹ سال قبل در تابستان ۱۳۹۴ اولین رویداد همنت فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور رشد و پیشبرد اهداف علمی شرکت مخابرات باحضور دکتر ستاری معاون وقت علمی و فناوری  نهادریاست جمهوری در استان اصفهان با نام ((مرکز شتابدهی مشاهیر)) افتتاح گردید .

امروزه در شرکتهای بزرگ روند رشد و توسعه بر این واقعیت تاکید دارد که پیشرفت هوشمندانه و پیشبرد اهداف علمی  همواره تحت تأثیر فعالیتهای کارآفرینانه  و جدیدبوده است و هرگاه تاخیر و یا شکستی در اهداف شرکت روی دهد بلاشک این تفکرات حاکم برشرکت است که یا به صورت سنتی و قدیمی بوده و یا با هدف  برنامه شکست و نابودی از پیش طراحی شده روبرو است .

از طرفی وجود افراد خلاق و نوآور و مسلط به علم روز در یک شرکت می توانند منشا تحولات بزرگی  درزمینه های مختلف و  ارائه خدمات و محصولات  نوین باشد.

به همین جهت و در راستای افزایش سطح علمی و ایجاد محصولات جدید و دانش بنیان در مجموعه مخابرات استان مدیریت وقت شرکت مخابرات منطقه اصفهان با پیشنهاد معاون تجاری خود دکتر ناصر مشایخی توانست اولین همنت مخابرات رادر تابستان ۹۴ استارت و نسبت به جذب  ایده های نخبگان و جوانان استان اصفهان شتابدهنده مشاهیر را ایجاد نماید

نکته حائز اهمیت اینکه در شرکت‌هایی با تفکرات فنی  همانند مخابرات توجیه مدیران فنی آن جهت‌ جاری سازی و اجرای ایده هایی همچون موضوعات دانش بنیان و شتابدهندها و مسائل مربوط به مشتریان و موضوعات تجاری به علت عدم علاقه این مدیران فنی به چنین مقولاتی مستلزم صرف وقت و فکر و اندیشه و سعه صدر بالا می باشد تا بتوان چنین مجموعه جدیدی راپایه گذاری و افتتاح کرد.

با چنین فضای و در طول سه دوره پیاپی  شتابدهنده مخابرات منطقه اصفهان توانست محصولات مختلف را تا مرحله بازار معرفی نماید که از آن جمله:

  • خدمات آنلاین اسپاد
  • مدیا سنتر
  • آموزش مجازی دی
  • سامانه مشاغل ۱۱۸ و ….

شتابدهنده مشاهیر  در سال ۱۳۹۸ با اولین رویداد انتقال تجربه در ایران با نام رویتاک وارد مرحله جدیدی از بلوغ خود گردید.

رویتاک محصول مشترک اداره بازاریابی و امور مشتریان مخابرات منطقه اصفهان ،شتاب‌دهنده مشاهیر و یکی از  تیم های مستقر در این شتابدهنده

(  دی فناوران سپاهان ایرانیان ) بود که برای اولین بار در سطح کشور برگزار گردید .

در سال ۱۳۹۹ که شتابدهنده به مرحله جدیدی از بلوغ استارتاپی برای حمایت از ایده جوانان با قدم نهادن در عرصه انتقال تجربه حرکت می نمود به یکباره و با تغییر مدیریت مخابرات منطقه اصفهان  و بدون هیچ دلیلی به حالت سکون درآمد و تعطیل گردید و جوانانی که با شوق و انگیزه و با پیگیری های فراوان کنار هم جمع شده بودند و از یک استاراتاپ به سمت یک رویداد جهانی در حال اوج گرفتن بودند پراکنده شدند.

شایان ذکر اینکه به جای شتابدهنده ،مدیریت جدید مخابرات اصفهان ایده افتتاح موزه مخابرات را مطرح نمود که ارتباط موزه داری با رسالت مخابرات و جایگزینی آن با شتابدهنده و  عدم حمایت آن سوالی هست که علیرغم پیگیری های فراوان اصحاب رسانه بدون پاسخ مدیریت مخابرات و معاونت تجاری ایشان روبرو گردیده است.

جا دارد که از *وزیر محترم ارتباطات و فن آوری* و همچنین استاندار اصفهان و همچنین نهادهای امنیتی  سوال شود به چه علت در شرکت‌هایی همچون مخابرات از مدیرانی استفاده می‌شود که در پس تفکرات سنتی

خدمات و نگرش های علمی جدید را به راحتی از بین می برند و هیچ مرجعی برای پیگیری این گونه عملکردها وجود ندارد؟؟

*چرا که اهمیت این موضوع آنقدر زیاد است که مقام معظم رهبری

شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین». عنوان نمودند اما مدیران مخابرات منطقه اصفهان بر خلاف منویات و دستورات معظم له به تعطیلی مجموعه شتابدهنده اقدام نمودند !!!*

آیا انگیزه از دست رفته جوانان شاغل در مخابرات را می توان به اینگونه رفتارها به آنها برگرداند و از توان علمی آنها برای پیشبرد اهداف کشور استفاده نمود؟

 

آیا وقت آن نشده است که فکری به حال مجموعه مدیران با سن بالا مخابرات نمود ؟

هزینه نگه داشتن این مدیران سنتی و پا به سن گذاشته آیا چیزی به غیر از ورشکستگی مجموعه مخابرات می‌باشد؟

آیا اگر معاون فعلی تجاری شرکت مخابرات منطقه اصفهان توانایی حمایت از این مجموعه بی نظیر و و دانش بنیان را داشت وضعیت در آمدی شرکت مخابرات باچنین مشکلات فراوان روبرو می شد؟

کد خبر: 136102

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 1

گزارش جالبی بود واقعا.
شتابدهنده مشاهیر تعطیل شد چون مدیران تعطیلی بر آن حاکم بودند. اولین و دومین رویداد همنت فناوری اطلاعات به درخواست این شتابدهنده و توسط بنیاد نخبگان اصفهان برگزار شد و این شتابدهنده و مدیر وقت و یکی از معاونان آن، کمترین اطلاعی از فضای استارتاپی و قوانین حاکم بر آن نداشتند. ایشان هیچگاه ارزش زمان در فضای پرجنب و جوش و رقابتی استارتاپها را درک نمی کردند و بیشتر حکم دست انداز و سرعتگیر برای استارتاپها داشتند تا حامی و شتابده. همان کسانی بودند که با دلایل سیاسی فردی و در خیانتی آشکار، جایزه ایده برتر دومین رویداد استارتاپی را پرداخت نکردند تا آنرا به شکست برسانند. که البته روسیاهی آخر به شب ماند.
آن استارتاپ رشد و باقیست و آن مدیران تعطیل، تعطیل شدند.