8 مهر 1399 - 11:11 ق.ظ

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛

بیش از یک میلیون نفر غیابی رأی دادند

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای ناظر بر انتخابات آمریکا حاکی از این است که تاکنون بیش از یک میلیون نفر از شهروندان این کشور رأی غیابی خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ارسال کرده‌اند که این میزان رأی زودهنگام در فاصله 5 هفته مانده به روز انتخابات، در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. اگرچه این رکوردشکنی تا حدی ناشی از تصمیمات مقامات برخی ایالت‌های آمریکا به‌منظور جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور بوده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایندیپندنت، آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای ناظر بر انتخابات آمریکا حاکی از این است که تاکنون بیش از یک میلیون نفر از شهروندان این کشور رأی غیابی خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ارسال کرده‌اند که این میزان رأی زودهنگام در فاصله 5 هفته مانده به روز انتخابات، در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.

اگرچه این رکوردشکنی تا حدی ناشی از تصمیمات مقامات برخی ایالت‌های آمریکا به‌منظور جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور (از طریق فراهم کردن امکان رأی‌گیری غیابی برای درصد بیشتری از رأی‌دهندگان) بوده است، اما به گفته کارشناسان نباید از مسئله دوقطبی شدن انتخابات با شدتی بسیار بیشتر از قبل نیز غافل شد.

مایکل مک‌دونالد استاد علوم سیاسی دانشگاه فلوریدار در این خصوص به ایندیپندنت گفت: «ماه هیچ‌گاه شاهد رأی دادن این تعداد از شهروندان در این فاصله زمانی از روز انتخابات نبوده‌ایم. در سال 2016 در چنین روزهایی تنها 9252 نفر رأی خود را ارسال کرده بودند.»

رأی‌گیری غیابی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از روز جمعه 18 سپتامبر (28 شهریور) در ایالت‌های مینه‌سوتا، ویرجینیا، داکوتای جنوبی و وایومینگ آغاز شد.

کد 300

کد خبر: 37251

منبع: ایندیپندنت

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0