7 شهریور 1400 - 4:00 ب.ظ

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی

باید زیرساخت‌های اقتصادی، بانکی و مالی اصلاح شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی در یک‌ نقطه عطف قرار داریم که پارادایم حاکم بر کشورمان برای حل مسائل اقتصادی تغییر پیدا کرده و در این مسیر دشمن نیز متناسب با رفتار ما عمل خواهد کرد، به شرطی که بتوانیم مؤثر و کارآمد عمل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، مهدی طغیانی در جمع مطالبه‌گران دانشجویی افزود: ۸ سال دولت یازدهم و‌ دوازدهم با یک پارادایم حاکم یعنی اصلاح روابط با غرب برای حل تمام مشکلات به پایان رسید و این موضوع مبحث پوشیده ای نبود و رئیس جمهور در تمام سخنرانی‌ها بیان می‌کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبدأ مختصات حل مشکلات کشور در پارادایم غربگرا در خارج از مرزهای کشور قرار داده شد؛ حدود ۲ سال به رفت و آمد دیپلماتیک، ۲ سال به وعده، ۱ سال به عمل به برجام گذشت و در نهایت دستاورد آن برای حل مشکلات اقتصادی تقریبا هیچ بود.

وی بیان‌ داشت: دولت آیت‌الله رئیسی با تغییر پارادایم آغاز شد، در ۸ سال گذشته حرف جریان انقلاب شنیده نمی‌شد؛ بارها در مجلس مطرح شد که مبدأ مختصات باید داخل کشور باشد و اگر چنین موردی اتفاق بیفتد امید دشمن هم ناامید می‌شود و این تغییری است که رخ داده.

باید زیر ساخت های اقتصادی اصلاح شود

طغیانی خاطرنشان کرد: آمد و رفت افراد به تنهایی تغییر ایجاد نمی‌کند؛ باید زیرساخت‌های اقتصادی، روابط بانکی و مالی و… اصلاح شود و زمانی که امید دشمن ناامید شد تلاش می‌کند در روابط سیاسی هم تغییری ایجاد کند؛ شاه کلید حل مسأله ناامید کردن دشمن از اثرگذاری تحریم‌ها است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی در یک‌ نقطه عطف قرار داریم که پارادایم حاکم بر کشورمان برای حل مسائل اقتصادی تغییر پیدا کرده و در این مسیر دشمن نیز متناسب با رفتار ما عمل خواهد کرد، به شرطی که بتوانیم مؤثر و کارآمد عمل کنیم.

قطعی آب و برق ارتباطی با تحریم‌ها ندارد

وی تأکید کرد: مشکلات قطعی برق و آب ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و این مورد نتیجه آدرس غلط دادن در این ۸ سال است و دولت هم توان پر کردن این فاصله را نداشت؛ پس از ۸ سال دفاع مقدس، این مدت بدترین زمان از نظر قطعی برق و مشکلات آب بود.

طغیانی عنوان کرد: اتفاقی که با تغییر دولت رخ داد تغییر پارادایم است و این تغییر است که امیدوار کننده است نه فقط رفت و آمد افراد و تغییرات مناصب.

نقدینگی ام المسایل است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقدینگی و حجم پول یادآور شد: در حال حاضر شاید ام‌المسائل مردم و کشور همین است واگر دولت سیزدهم بخواهد وارد این مسأله شود و جلوی آن را بگیرد، تنها راهکار آن حل مسأله کسری بودجه و نظام بخشی به عملکرد سیستم بانکی است.

وی اظهار کرد: زمانی که بودجه در کشور کسری می‌آورد دولت مجبور به تأمین این کسری می‌شود؛ امسال بودجه حدود ۳۵۰ هزار میلیارد کسری دارد؛ بودجه در مجلس تراز بسته می‌شود اما در عمل کسری دارد و باید با فروش نفت و حراج اموال و… تأمین شود.

طغیانی گفت: اگر این کسری با فروش اموال هم تأمین نشود باید از طریق استقراض از مردم یا بانک مرکزی تأمین شود و زمانی که دولت به سمت بانک مرکزی می‌رود مشکل آغاز می‌شود، چراکه استقراض منجر به افزایش حجم پول و باعث ایجاد تورم می‌شود.

صرفه جویی یا افزایش درآمد، دو راهکار دولت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت سیزدهم برای حل مشکل باید شکاف ایجاد شده در کسری بودجه را حل کند و صرفه‌جویی کند و یا درآمد دولت را افزایش دهد و هزینه‌ها را کم‌تر کند و این راهکار نیازمند هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت است.

وی در خصوص نظام بانکی خاطرنشان کرد: طرح اصلاح نظام بانکی که در حال بررسی آن هستیم به دنبال است به بانک مرکزی قدرت نظارت بیش‌تر بر نظام بانکی بدهد.

تولید نیازمند مقررات زدایی است

طغیانی تغییر پارادایم را برای حل مشکلات لازم دانست و گفت: اما شرط کافی حرکت جهادی و خواستن است؛ در شرایط کنونیشاهد حرکت تازه نفسی هستیم که با فکر نو و عمل جهادی نتیجه خواهد رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون قوانین حمایت از تولید توضیح داد: در این بحث برخی قوانین خوب و برخی قوانین زائد است و نیاز است مقررات‌زدایی صورت بگیرد؛ مقررات‌زدایی و عمل به قانون بر تقنین جدید مقدم است و در این مسیر انتظاری که از وزرا داریم عمل به قانون است.

206

 

کد خبر: 31965

منبع: خبرنگار پایگاه خبری عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0