6 اردیبهشت 1399 - 6:47 ب.ظ

به صورت ویدئوکنفرانس؛

اولین محفل انس باقرآن در محضر رهبر انقلاب برگزار شد

همزمان با نخستین روز از آغاز ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن برای اولین بار به صورت ویدیو کنفرانس و تصویری در محضر انقلاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، در اولین روز از ماه مبارک رمضان طبق سنوات گذشته محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز بین المللی در محضر رهبر انقلاب برگزار می‌شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این محفل انس با قرآن به صورت ویدئو کنفرانس با شکلی متفاوت برای اولین بار به اجرا در آمد.

در این محفل که امروز شنبه ششم اردیبهشت ماه ۹۹ همزمان با اول رمضان به صورت زنده و تصویری برای رهبر معظم انقلاب پخش گردید قاریان و حافظان و گروهای ابتهال خوانی و تواشیح کشورمان مستقر در مصلی امام خمینی (ره) به اجرای برنامه پرداختند.

مجید یراقبافان طبق سنوات گذشته به عنوان مجری و گرداننده این محفل بود و در امین پویا به عنوان اولین قاری بین المللی آغازگر برنامه شد و آیاتی از سوره مبارکه احزاب را قرائت نمود.

سپس امید حسینی نژاد از مشهد برای دومین بار در محضر رهبر انقلاب به تلاوت پرداخت. بعد از این قاری جوان، حمیدرضا نصیری از زنجان آیاتی از سوره آل عمران را قرائت نمود.

قاسم مقدمی از دیگر قاریانی بود که با تلاوت خود تحسین‌های بیشمار رهبری را معطوف به خود کرد.

محمدرضا جعفرپور قاری و حافظ کل قرآن نوجوان و اهل استان گیلان نفر بعدی بود که در جایگاه تلاوت قرار گرفت و از آیه ۳۸ سوره مبارکه “ق” تلاوت کرد. این قاری نوجوان توانست با تلاوت زیبای خود تحسین رهبر معظم انقلاب را برانگیزد و رهبر انقلاب در این محفل علاوه بر کلمات مرسوم برای تحسین و تشویق قراء مانند «الله»، «احسنت» و «ماشاالله» با واژه آفرین او را تحسین کردند.

در ادامه این محفل قرآنی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد احمد راهی مالکی مناجات‌خوان و مبتهل خوزستانی با اجرای ابتهالی به مدح و ثنای رسول الله (ص) و اهل بیت (ع) طاهرینش پرداخت.

سپس سیدجواد حسینی قاری اهل مشهد از آیه ۱۳۳ سوره مبارکه آل‌عمران و محمدحسین سعیدیان از آیه ۱۰ سوره مبارکه زمر قاریانی بودند که به ترتیب در این محفل نورانی که به صورت تصویری برگزار می‌شد به قرائت پرداختند.

در این محفل نیز با پخش تصاویری از ادعیه خوانی مرحوم سید قاسم موسوی قهار یاد و خاطره آن مناجات خوان از دست رفته گرامی داشته شد و پس از صحبتهای رهبر معظم انقلاب، حمید رضا احمدی وفا قاری ممتاز و برجسته بین المللی با ذکر اذان مغرب به افق به تهران پایان بخش این محفل قرآنی به صورت ویژه بود.

کد 300

کد خبر: 29689

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0