6 مهر 1400 - 6:52 ب.ظ

اولسبلنگاه، ییلاقی چشم‌نواز در گیلان

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه یکی از مناطق حیرت‌ انگیز و دلبرانه در استان سرشار از زیبایی و شگفتی گیلان است. این روستای سرسبز و چشم‌نواز از توابع ماسال به شمار می‌رود و در غرب استان همیشه بهار گیلان واقع شده است. اولسبلنگاه که مظهر طراوت است و نمونه‌ای بی‌نظیر از طبیعت ناب محسوب می‌شود در میان دو کوه قرار دارد، به عبارتی دیگر می‌توان گفت این روستای تحسین‌برانگیز در دل دره جای گرفته است.

به گزارش عصر اصفهان، نام منطقه ییلاقی اولسبلنگاه ریشه‌ای تالشی دارد. این نام از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول عبارت است از اولَس و بخش دوم عبارت است از بِلَنگاه. اما شاید جالب باشد بدانید که اولَس به معنای درخت مَمَرز است و بِلَنگاه به معنای جای بلند. در نهایت از ترکیب دو بخش اولَس و بِلَنگاه واژۀ اولسبلنگاه به معنای جایگاه رویش درخت مَمَرز تشکیل شده است. درختان مَمَرز یا اگر با گویش تالشی بخواهیم بگوییم، درختان اولَس در استان گیلان و سایر مناطق شمال کشور با نام شَرَم نیز خوانده می‌شوند. این درختان سبز و تماشایی می‌توانند تا به بلندای ۱۵ یا حتی تا ۲۵ متر قد بکشند. جالب است بدانید این درختان باشکوه سراسر جنگل‌های هیرکانی را در بر گرفته‌اند. جنگل‌های سبزی و باطراوتی که نقش مهمی را در اکوسیستم سبز مناطق شمال ایران زمین و مخصوصاً منطقه ییلاقی اولسبلنگاه بر عهده دارند.

  • دیدنی‌های اولسبلنگاه

سراسر ییلاق اولسبلنگاه مملو از سرسبزی و طراوت است که با کلبه‌های چوبی، گله‌های اسب‌های وحشی و اهلی و گاوهای اهالی روستا به مانند تابلوی نقاشی خیره‌کننده می‌ماند. زیبایی اولسبلنگاه وقتی دوچندان است که غرق در ابرهای مخملی سپید و نرم می‌شود. هنگامه اقیانوس ابری اولسبلنگاه بهار و تابستان، یعنی از اواسط اردیبهشت ماه تا پایان تابستان است. بهترین زمان دیدن این منظره رویایی ماه‌های اردیبشهت و خرداد است. زیبای جادویی این منطقه تنها به اولسبلنگاه ختم نمی‌شود. اگر مسیر این روستا را ادامه دهید به یکی دیگر از ییلاقات ماسال به نام سوئه چاله خواهید رسید. بعد از آن نیز روستا مرتفع گیلوان چشم‌انتظار شما است که می‌توانید در این روستا از بنای یادگار میرزا کوچک‌ خان جنگلی دیدن کنید. ارتفاعات آلاله نیز از دیگر نقاط دیدنی این منطقه و مکانی مناسب برای عکاسی و ثبت لحظات به‌یادماندنی است.

  • بهترین زمان سفر به اولسبلنگاه

اولسبلنگاه در هر هنگامه و فصلی زیبایی سحرانگیز خود را دارد. بهترین زمان سفر به این ییلاق رویایی بهار و تابستان است. پیشنهاد می‌دهیم از اواسط اردیبهشت‌ماه و بعد از پایان گرفتن بارش‌های بهاری به این منطقه سفر کنید. البته لازم به ذکر است، در پاییز طبیعت ییلاقی این منطقه چهره‌ای رنگارنگ و زیبا به خود می‌گیرد و بسیار تماشایی و دیدنی است. اولسبلنگاه در فصل زمستان و پاییز هوای بسیار سردی است و چنانچه در این زمان قصد سفر داشتید لباس گرم و تجهیزات لازم را به‌همراه داشته باشید. اگر قصد سفر به این خطه زیبا را دارید این مسیر رؤیایی را می‌توانید با خودروی شخصی خوتان طی کنید یا اگر مایل بودید می‌توانید از نیسان‌هایی که مسئولیت این کار را بر عهده گرفته‌اند استفاده کنید. البته بسیار بهتر است که به صورت دسته جمعی این سفر لذت‌بخش را تجربه کنید. سفر به صورت دسته جمعی روزهایی شادتر با خاطراتی زیباتر را خلق خواهد کرد. علاوه بر این، سفر به مناطق ییلاقی بکر به صورت دسته جمعی از امنیت بیشتری برخوردار است.

 

102

کد خبر: 42440

نویسنده: آرزو غفوری

منبع: سرویس گردشگری

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0