19 اسفند 1399 - 2:15 ب.ظ

کاخ سفید:

از تعدد حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی نگرانیم

سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری شامگاه دوشنبه گفت: «ما همچنان از تعدد حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی نگرانیم. حملات تنش‌زا مانند اینها اقدامات گروهی که درباره صلح جدی است نیستند. به دنبال راه‌هایی جهت افزایش حمایت‌هایمان از توانایی عربستان سعودی برای دفاع از خودش در برابر حملات خواهیم بود.»

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از فارس، مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه از آنچه به ادعای آنها حملات جنبش انصارالله یمن به عربستان سعودی است ابراز نگرانی کردند.
بیشتر بخوانید
فرستاده آمریکا: طرح آتش‌بس در یمن را به حوثی‌ها دادیم؛ عربستان از این طرح حمایت می کند

«جنیفرساکی»، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری شامگاه دوشنبه گفت: «ما همچنان از تعدد حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی نگرانیم. حملات تنش‌زا مانند اینها اقدامات گروهی که درباره صلح جدی است نیستند.»

او در ادامه درباره عربستان سعودی گفت: «می‌دانیم که آنها با تهدیدهای امنیتی راستین از یمن و دیگران در منطقه مواجه هستند. به دنبال راه‌هایی جهت افزایش حمایت‌هایمان از توانایی عربستان سعودی برای دفاع از خودش در برابر حملات خواهیم بود.»

ساعاتی قبل‌تر سفارت امریکا در ریاض اعلام کرده بود واشنگتن به دفاع از عربستان سعودی متعهد است. در بیانیه این سفارتخانه آمده است: «ایالات متحده در کنار عربستان سعودی و مردمش می‌ایستد. به دفاع از عربستان سعودی و امنیت آن تعهد راسخ داریم.»

کد 300

کد خبر: 33336

منبع: فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0