5 تیر 1399 - 4:29 ب.ظ

ابتلای ۴۰ درصدی مردم در برخی استان‌ها به کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که در قم و گیلان بالای ۴۰ درصد مردم درگیر کرونا شده اند، گفت: در بحران کرونا حدود ۳ میلیون اتباع در کشور غربالگری شدند که تعداد زیادی از آن‌ها را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از تسنیم، وی تاکید کرد: کارشناسان دنیا این اصل را پذیرفته‌اند که نمی‌توان به مدت طولانی همه مشاغل را تعطیل کرد؛ این موضوع هم از نظر روال عادی زندگی هم از نظر اقتصادی و اجتماعی و روحی و روانی شدنی نیست، بنابراین راهی که همه کارشناسان دنیا به آن رسیده‌اند و ما نیز آن را پیش گرفته‌ایم این است که مهم‌ترین راه برای اطمینان از عدم انتقال بیماری و قطع زنجیره ویروس و به عبارت دیگر کاهش انتقال بیماری، استفاده از ماسک است و همه باید آن را جدی بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد کشور درگیر کرونا شده است، گفت: نمی‌توان یک آمار کلی کشوری اعلام کرد، چون استان به استان فرق می‌کند. در برخی استان‌ها ۴ درصد یا ۵ درصد میزان درگیری با کرونا بوده است، برخی ۱۰ تا ۱۲ درصد، در استان تهران نیز بر اساس بررسی‌های صورت گرفته کمتر از ۲۰ درصد افراد درگیری بیماری شده‌اند. قم و گیلان بالای ۴۰ درصد درگیر شده اند. اگر قرار باشد به ایمنی جمعی برسیم باید بالای ۶۵ درصد درگیری به کرونا اتفاق افتاده باشد.

کد 300

کد خبر: 44462

منبع: تسنیم

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0