15 تیر 1399 - 9:31 ق.ظ

آمریکا در تلاش جهت ملاقات با مقامات کره شمالی است

در حالی که پیونگ یانگ برگزاری هرگونه دیدار با آمریکا را رد کرده، یک روزنامه ژاپنی از تداوم تلاشهای ایالات متحده جهت دیدار با مقامات کره شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از وبگاه «تریب لایو» ، در حالی معاون وزیر خارجه آمریکا چند روز دیگر در تلاش برای احیای مذاکرات خلع سلاح اتمی وارد کره جنوبی می شود که منابع آگاه از تلاشها برای برقراری دیدار بین وی و مقامات ارشد کره شمالی خبر می دهند.

«استفان بیگان» معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده دولت این کشور در امور کره شمالی سه شنبه برای رایزنی با مقامات کره جنوبی وارد این کشور میشود. وی قرار است روز سه شنبه در «سئول» پایتخت کره جنوبی با همتای کره ای خود دیدار کند.

به گفته منابع دیپلماتیک انتظار میرود این مقام ارشد آمریکایی چند روزی را در کره جنوبی مانده و نشستهای غیر رسمی با مقامات این کشور برگزار کند و سپس عازم ژاپن شود. در این سفر احتمالا «الیسون هوکر» رئیس بخش آسیای وزارت خارجه آمریکا نیز بیگان را همراهی کند.

این در حالی است که روزنامه ژاپنی «یومیوری شیمبون» به نقل از مقامات مطلع نوشت که بیگان در تلاش برای برگزاری یک نشست با مقامات کره شمالی در اوئل جولای ( تیر) در شهر «پانمونجوم» در کره شمالی است.

کد 300

کد خبر: 44974

منبع: وبگاه تریب لایو

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0