6 اردیبهشت 1402 - 6:42 ب.ظ

20 محوطه تاریخی در بخش بادرود به ثبت رسید

روح‌الله احمدی سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی بادرود با بیان اینکه ۲۰ محوطه تاریخی در بخش بادرود به ثبت رسید، گفت: تخریب محوطه‌های تاریخی پیگیرد قانونی دارد.

20 محوطه تاریخی در بخش بادرود به ثبت رسید

احمدی با بیان اینکه تابلوهای اطلاع‌رسانی و معرفی محوطه‌های باستانی در بخش بادرود نصب شد، اظهار داشت: بر اساس مفاد 558 تا 569 قانون مجازات اسلامی هرگونه تعدی به آثار فرهنگی، تاریخی و یا مذهبی که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده باشند غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد.

احمدی با بیان اینکه با توجه به ارزش و جایگاه محوطه‌های باستانی با اصالت فرهنگی و تاریخی و همچنین نیاز به مراقبت و حفاظت از آن‌ها در برابر هرگونه تعدی و تجاوز احتمالی، نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش بادرود نسبت به تهیه، جانمایی و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی اقدام کرده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی بادرود گفت: تابلوهای اطلاع‌رسانی با هدف بازدارندگی از تخریب آثار ارزشمند تاریخی و به ثبت رسیده در آثار ملی کشور نصب شده و بر روی این تابلوها تأکید شده است هرگونه دخل و تصرف و تخریب این اثر ملی طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

احمدی افزود: بخش بادرود با دارا بودن بالغ بر 20 محوطه باستانی پیش از تاریخ و تاریخی، یکی از غنی‌ترین نقاط مورد استفاده و استقرار بشر در استان اصفهان بوده که در بعضی از این محوطه ها از جمله تپه‌های سیاه بوم اریسمان از توابع بادرود قدمت سکونت به پنج تا شش هزار سال قبل باز می‌گردد.

وی ضمن اشاره به آثار نصب این تابلوها افزود: نصب تابلوهای مناسب و هشدار دهنده علاوه بر بالابردن ضریب حفاظت و نگهداری، تا حدود زیادی باعث جلوگیری از بوجود آمدن مسائل حقوقی و قضایی در این رابطه می‌شود.

 

کد خبر: 132787

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0