17 دی 1402 - 11:00 ق.ظ

کارشناسان آیه‌خوان صندوق بین المللی پول!

علیرضا خزایی و خانم الیف تیور، ظاهرا هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. یکی مسلمان تمام عیار دائم‌الذکر و نماز شب‌خوان است و دیگری، یک زن بی‌حجاب. اما این دو، به اتفاق هم، نسخه صندوق بین‌المللی پول برای مهار تورم در ایران را نوشته‌اند.

کارشناسان آیه‌خوان صندوق بین المللی پول!

اولی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگر مرکز پژوهش‌های سازمان برنامه و بودجه دولت جمهوری اسلامی است. دیگری اقتصاددان صندوق بین‌المللی پول، که قبلا روی شیلی متمرکز بوده است.

نسخه‌شان هم در حال اجرا توسط دولت مردمی حجت الاسلام والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی است.

نسخه این است: حذف ارز ۴۲۰۰ و افزایش نرخ سود بانکی، که بخشی از این نسخه بوده است که اجرا شده است. بخش دیگر، افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی است که در دستور کار دولت است و بحث روز کشور. در بخش دیگری از این نسخه هم  بر ضرورت طراحی یک استراتژی هوشمندانه برای ایجاد پذیرش عمومی در مردم برای گران‌سازی‌ها تاکید شده است. یعنی همان اختصاص بنزین به کد ملی!

رهبر انقلاب بارها علیه صندوق بین‌المللی پول موضع علنی گرفته‌اند. در موردی فرمودند: کشوری که نسخه‌های صندوق را اجرا کند، مانند مالزی یک شبه گدا می‌شود. در موردی دیگر، اجرای نسخه‌های این نهاد را از موانع پیشرفت کشور خواندند. آبان ۸۸ فرمودند: خود این بانك جهانی و صندوق بین‌المللی هم یكی از بخشها و قطعه‌های یک پازل بزرگند. این خیلی خطرناك است كه سر رشته‌ی تحولات جهانی دست باندهای قدرت بین‌المللی باشد؛ كه امروز هست. اینها صهیونیستها و سرمایه‌دارهایند و عمدتاً هم در امریكا و در اروپایند.

گزارش IMF را در اینجا  بخوانید.

کد خبر: 140980

نویسنده: حسین زمانی میقان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0