23 بهمن 1402 - 11:00 ق.ظ

هواداران سپاهان وحشت به جان الهلال می‌اندازند؛ به نتیجه بازی خوشبینم

دیدار رفت دو تیم سپاهان و الهلال در قالب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پنج‌شنبه(۲۶ بهمن) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود و زردپوشان اصفهانی باید آماده حضور در مهم‌ترین بازی فصل‌شان شوند.

هواداران سپاهان وحشت به جان الهلال می‌اندازند؛ به نتیجه بازی خوشبینم

در همین راستا عصر اصفهان به منظور بررسی بازی حساس سپاهان مقابل الهلال با فرشید طالبی گفت‌وگویی انجام داده که در زیر می‌خوانید:

سپاهان روز پنجشنبه باید مقابل الهلال به میدان برود، چه پیش‌بینی از این مسابقه دارید؟

سپاهان نیم‌فصل اول را با موفقیت به پایان رساند و البته در تعطیلات تغییراتی هم در تیم ایجاد شد و دو بازیکن خارجی به تیم اضافه شدند اما شالکه اصلی سپاهان حفظ شده است؛ الان همه از قدرت الهلال حرف می‌زنند اما فراموش نکنید که این سمت هم سپاهان اصفهان قرار گرفته است؛ سپاهان یک تیم پرسابقه در لیگ قهرمانان است و جام باشگاه‌های جهان را هم تجربه کرده و در آسیا هیچ وقت و برای هیچ تیمی یک رقیب دست و پا بسته نبوده و چه بسا خیلی از تیم‌های آسیایی از سپاهان می‌ترسند. عادت کرده‌ایم رقبا را دست بالا بگیریم

قدرت الهلال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ما همیشه دوست داریم که رقبا را دست بالا بگیریم در حالی که به نظرم بازیکنان سپاهان فوق‌العاده هستند؛ فراموش نکنید که عربستان در یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها حدف شد و الهلال ۴ یا ۵ بازیکن در این تیم داشت اما ایران با ملی‌موش‌های سپاهان تا نیمه‌نهایی بالا رفت و بازگشت ملی‌پوش‌ها وزن تیم را بالا می‌برد و به سایر بازیکنان روحیه و انگیزه مضاعفی تزریق می‌کند. همه بازیکنان سپاهان فوق‌العاده هستند و ملی‌پوش‌ها در کنار آنها یک بسته کامل را ایجاد می‌کنند و باید از هوش و تجربه آسیایی خودشان به سود تیم بهره بگیرند.

شناخت مورایس از فوتبال عربستان چقدر می‌تواند به موفقیت سپاهان کمک کند؟

مورایس در عربستان و کره سابقه قهرمانی دارد و قطعا می‌تواند تیم‌های عربستانی را خیلی خوب آنالیز کند و امیدوارم که این شناخت و آنالیز بتواند به سپاهان در این مسیر کمک کند. هواداران؛ برگ برنده سپاهان هستند

عملکرد سپاهان در نقل و انتقالات را چگونه دیدید؟

بازیکن‌های جدا شده قابل احترام هستند اما مربی خواسته که در تیمش تفاوتی ایجاد کند و بازیکنانی را به خدمت بگیرد، که بیشتر می‌تواند از آنها در تاکتیک مدنظرش استفاده کند.

خیلی‌ها نگران هستند که اتفاقات دور گروهی و بازی با الاتحاد تکرار شود، نظر شما در این خصوص چیست؟

سپاهان در این مرحله نماینده ایران در لیگ قهرمانان است و باید به اتفاقات خوب فکر کنیم و فقط به تیم انرژی مثبت دهیم و در این بازه زمانی یادآوری و بازخوانی اتفاقات تلخ گذشته، لطف چندانی ندارد. هواداران پرشور سپاهان بعد از 3 جلسه محرومیت تحمیلی و ناحق، قرار است تیم‌شان را در نقش‌جهان ببینند و حضور آنها برگ برنده سپاهان است و می‌تواند از نظر روحی_روانی انرژی مثبت زیادی را به بچه‌ها تزریق کند‌ و به جان الهلال استرس بیندازد. ما از نظر هواداری جزو چند کشور برتر آسیا هستیم و شک نکنید که حضور طرفداران سپاهان در نقش‌جهان وحشت به جان تمام رقبا می‌اندازد. بازی کردن مقابل ابرستاره‌ها مثل شمشیر دولبه است

حضور ستاره‌های جهانی الهلال چقدر در نتیجه و جذابیت این دیدار تاثیر دارد؟

بازی کردن مقابل ستاره‌های بزرگ در ترکیب الهلال می‌تواند مثل یک شمشیر دو لبه عمل کند؛ از یک طرف حضور این بازیکنان بزرگ می‌تواند به سپاهانی‌ها استرس وارد کند و تنها اسم‌ آنها، سرمربی تیم مقابل را در شرایط ویژه‌ای قرار می‌دهد چون در طول بازی تمام ذهن‌ها روی این بازیکنان متمرکز می‌شود و این می‌تواند خطرناک باشد چون سایر بازیکنان آزادانه حرکت می‌کنند؛ در بازی پرسپولیس مقابل النصر رونالدو به شدت کم‌رنگ بود و در زمان به ثمر رسیدن گل النصر یک حرکت پیش فرض انجام داد و چون ذهنیت پرسپولیسی‌ها درگیر رونالدو شده بود، سایر بازیکنان از این فرصت استفاده کردند و به گل رسیدند و این نشان می‌دهد که باید مراقب باشیم‌.

ابعاد مثبت حضور ستاره‌های جهانی در مقابل سپاهان چیست؟

در بعد مثبت، حضور این ستاره‌ها باعث می‌شود که بازیکنان ما ناخواسته با انرژی و انگیزه مضاعفی بازی کنند و از این نظر تلاش می‌کنند تا کیفیت‌شان را بالاتر ببرند؛ بازیکنان سپاهان بی‌تجربه نیستند و برای اثبات خودشان تلاش مضاعفی انجام خواهند داد و قطعا این موضوع می‌تواند کیفیت آنها را ارتقا دهد. سپاهان می‌تواند الهلال را ببرد اگر…….

به نظرتان سپاهان توانایی شکست الهلال را دارد؟
اگرچه تاکتیک‌ها و پست‌های مختلف فوتبال را تعریف می‌کنند اما  فراموش نکنید که بازیکنان در کنار هم تیم را تشکیل می‌دهند و می‌توانند به یک کیفیت دست پیدا کنند. بازیکنان این تیم مدت زیادی است که کنار هم بازی می‌کنند و شناخت خوبی از هم دارند و به نظرم اگر خودشان باشند و بتوانند از تجربه‌شان استفاده کنند، می‌توانند الهلال را شکست دهند‌. بچه‌ها باید هوش عمل کنند و در گام اول گل نخورند و از موقعیت‌هایشان خوب استفاده کنند، شکست الهلال دور از دسترس نیست. سپاهان در حمله قابلیت گل زدن به هر تیمی را دارد و اگر در ساختار دفاعی متمرکز باشند و با هوش عمل کنند می‌توان امیدوار بود که اتفاق خوشایندی رقم بخورد.
نتیجه بازی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
نمی‌دانم چرا اما شخصا حس می‌کنم که اتفاق خوشایندی خواهد افتاد مشروط بر آنکه بچه‌ها از همان ثانیه اول با تمرکز ظاهر شوند و در دفاع مسئولیت‌پذیر باشند.باید قبول کرد که فوتبال ما از نظر سخت‌افزار و زیرساخت‌ها خیلی عقب افتاده اما بچه‌‌ها نشان داده‌اند که می‌توانند بهترین باشند و هر کدام به جای دو نفر بدوند‌. در بازی‌های آسیایی به ویژه در خانه، مهم‌ترین مسئله این است که گلی را دریافت نکنید و قطعا سپاهان با بازیکنان هجومی که دارد، می‌تواند گل بزند و امیدوارم که سپاهان نتیجه دلخواه را بگیرد و اتفاق خوبی برای فوتبال ایران رخ دهد.
کد خبر: 142261

نویسنده: مسافر آزاد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0