28 بهمن 1402 - 8:00 ب.ظ

مجید بصیرت:

بازیکنان سپاهان تحت تاثیر جو نقش‌جهان قرار گرفته بودند

VAR بلای جان سپاهان شد

بازیکنان سپاهان تحت تاثیر جو نقش‌جهان قرار گرفته بودند

پیشکسوت سپاهان در گفت‌وگو با عصر اصفهان، درخصوص شکست تلخ سپاهان مقابل الهلال گفت: الهلال مقابل سپاهان ۸۰ درصد توپ و میدان را در اختیار داشت اما سپاهان هم در آن ۲۰ دقیقه‌ای که فشار می‌آورد، واقعا خطرناک ظاهر شد.

مجید بصیرت عملکرد سپاهان را به دو بخش تقسیم کرده و گفت: متاسفانه بخش دفاعی سپاهان کارایی خوبی نداشت به ویژه دفاع وسط‌های تیم؛ البته نیازمند چند موقعیت خوب را مهار کرد اما در مجموع ساختار دفاعی سپاهان عملکرد خوبی نداشت.

احمدزاده عملکرد همیشگی را نداشت

وی با بیان اینکه سپاهان در خط حمله و باکس هجومی یک تیم کاملا حرفه‌ای است، افزود: البته احمدزاده شرایط همیشگی را نداشت و می‌تواند به خاطر حضور تماشاگران و استرس ناشی از بازی باشد.

کارشناس فوتبال اصفهان اضافه کرد: حضور بالای تماشاگران به سپاهان بیشتر از الهلال استرس وارد کرده بود؛ همه بازیکنان الهلال ملی‌پوش هستند و برای آنها اصلا جمعیت اهمیتی نداشت؛ البته سپاهان هم بازیکن ملی‌پوش دارد اما جو ورزشگاه برای نماینده ما سنگین‌تر شد؛ بازیکنان می‌خواستند فراتر از خودشان ظاهر شوند و همین امر مثل یک شمشیر دولبه عمل کرد و بچه‌ها به خاطر آنکه می‌خواستند خیلی خوب باشند، به خودشان استرس وارد کردند.

وی در ادامه به دلائل تفاوت عملکرد سپاهان در دو نیمه مسابقه پرداخته و گفت: در نیمه اول هم توپ و میدان دست الهلال بود و سپاهان در زمین خودش جمع شده و روی ضدحمله برنامه داشت و در یکی از این ضدحمله‌ها رامین رضاییان از تله آفساید فرار کرد و به گل رسید. اما فراموش نکنید که بازیکنان الهلال حرفه‌ای هستند و می‌دانستند بازی ۹۰ دقیقه است و بعد گل آنقدر به کارشان ادامه دادند تا نتیجه گرفتند

VAR بلای جان سپاهان شد

بصیرت به تاثیر  VAR در شکست سپاهان اشاره کرد و گفت: VAR بلای جان سپاهان شد چون اگر نبود، دانشگر اخراج نمی‌شد؛ باید بپذیریم که از فوتبال روز دنیا عقب هستیم و هنوز زیرساخت‌های حرفه‌ای را نداریم و به خاطر نبودن VAR در لیگ، تیم‌های ملی و باشگاهی ما در بازی‌های بین‌المللی متضرر می‌شوند و بازی سپاهان و الهلال، سند واضح این اتفاق است.

وی ادامه داد: دانشگر تکل زد و فکرش را هم نمی‌کرد که اخراج شود اما داور صحنه را بازبینی کرد و خیلی راحت به دانشگر کارت قرمز داد و مواردی از این دست خیلی به سپاهان ضربه زد.

درباره نقل‌وانتقالات باشگاه بی‌تقصیر است

کارشناس فوتبال اصفهان به انتقادات شکل گرفته درباره فعالیت نقل و انتقالات سپاهان و عدم جذب مدافع، اشاره کرد وگفت: در بحث نقل و انتقالات مسئولیت با کادر فنی و سرمربی است و سرمربی، نظر نهایی را می‌دهد و نمی‌توانم به باشگاه خورده بگیرم چون هر مدیریت با هر بازیکنی که سرمربی تعیین کند، وارد مذاکره می‌شود و بازیکن را جذب می‌کند؛ به نظرم مورایس فکر می‌کرد که خط دفاعی خوبی در اختیار دارد و به همین دلیل دنبال جذب مدافع نرفته است.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه همیشه حامی تیم بوده و باشگاه نیز هر بازیکنی که مورایس خواسته، جذب کرده است؛ بازیکنان تازه‌وارد با نظر مورایس جذب شده‌اند و باید به نظر مربی احترام گذاشت.

بصیرت در بخش دیگری از سخنانش به تعداد بالای کارت‌های قرمزی وه بازیکنان سپاهان دریافت می‌کنند اشاره کرده و گفت: اخراج دانشگر در بهم خوردن شکل بازی سپاهان خیلی موثر بود در حالی وقتی الهلال عقب افتاد، شکل بازی و حتی رفتار بازیکنانش تغییری نکرد چون به خودشان و تیم‌شان اعتماد داشتند اما بازیکنان سپاهان احساسی رفتار کردند.

وی اضافه کرد:بزرگترین مشکل ما ایرانی‌ها این است که در همه کارها احساسی عمل می‌کنیم و این مهم به ما ضربه می‌زند چون در شرایط حساس منطق را کنار می‌گذاریم و  خودمان به خودمان استرس وارد می‌کنیم؛ البته اخراج دانشگر فنی بود اما همان طور که دیدید بازیکنان ایرانی بارها به اخطار اعتراض به داور یا بازیکن حریف کارت زرد گرفته‌اند و این اخطارهای بی‌مورد به تیم ضربه می‌زند و گاهی این ضربه‌ها جبران ناپذیر خواهد بود.

پیشکسوت سپاهان در انتقاد به خطای بی‌مورد دانشگر یادآور شد: خطای دانشگر فنی اما بی‌مورد بود چون توپ وسط زمین بود و هیچ خطری دروازه سپاهان را تهدید نمی‌کرد و اصلا لزومی نداشت به این شکل تکل بزند؛ اما باز هم می‌گویم که تماشاگران به اندازه‌ای شور و حال ایجاد کرده بودند که سپاهان تحت تاثیر قرار گرفته بود؛ اگر سپاهان مقابل یک تیم در جه دو بازی داشت، جو ورزشگاه خیلی به سودش می‌شد اما بازیکنان الهلال با این شرایط آشنا بود و عملا جو ورزشگاه بر ضد خودمان عمل کرد.

بصیرت در پایان به بازی برگشت دو تیم اشاره کرده و گفت: انسان به امید زنده است و البته سپاهان نیز کارهای بزرگ زیادی انجام داده و یکی از برندهای فوتبال ایران است اما کار سختی داریم و باید قبول کرد که کفه ترازو به سود الهلال است.

کد خبر: 142499

نویسنده: مسافر آزاد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0