15 مهر 1401 - 12:15 ق.ظ

در مخابرات و شرکت های تابعه چه خبر است؟

همچنان 1200 نفر بدون اثر انگشت!

لابه لای شلوغی های این روزها آیا ازظلم های کوچک و بزرگی که برحق کارمندان حذف شده شرکت مخابرات اصفهان روا داشته می شود اطلاعی دارید؟!

عصر اصفهان،نرگس رضایی/ در حالی که شرکت مخابرات اصفهان همچنان به دلیل افزایش آبونمان در صدر نا رضایتی مشترکان قرار دارد به عوامل دیگر داخلی نارضایتی ها هم اشاره ای می کنیم. در سال گذشته طی سلسله گزارش هایی به موضوع  پرسنل شرکت مخابرات( شسکام) که از سال گذشته تا الان قربانی نگاه های سلیقه ای در این شرکت شدند پرداخته بودیم  که در حال حاضر باز خبردار شدیم تحرکاتی علیه شسکامی های کارمندان شرکتی ، در حال جریان است.

چند روز گذشته جلسه شورای تامین در حالی برگزار شد که مدیر عامل اصفهانی مخابرات ایران در سکوت برای شرکت در این جلسه به اصفهان آمده بود . و با نادیده گرفتن مشکلات بازنشستگان و کارکنان شسکام باز در سکوت به تهران بازگشت!محتوای این جلسه نامعلوم است.اما نکته قابل اعتنا بی توجهی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نسبت به مسایل پیش امده در استان اصفهان است.

استان اصفهان به عنوان پایلوت در مباحث ارتباطاتی به عنوان مجری طرح هایی که شاید مواردی از آن به نفع کارکنان این سازمان در استان اصفهان، نباشد پیشتاز است.

 

اما گران تر شدن آبونمان شامل خدمات مکالمه صوتی با مبلغ  15000 تومان وبرای تلفن های اصفهان و شهر ستان ها  10000 تومان و تلفن های روستایی بدون هیچ اطلاع رسانی به مشترکان توسط مخابرات ایران افزایش یافته است! با توجه به اینکه در 15 سال اخیر شرکت مخابرات ایران هیچ افزایش تعرفه ای نداشته است اما در طرحی ضرب العجل با اجرای شروطی این شرکت مجوز افزایش تعرفه هاراگرفت  .شروط این مجوزها کدام بود؟ ؛

1- سر و سامان دادن به پروژه های زمین مانده

2-بستن قرارداد مستقیم با ایثارگران بدون واسطه

3-بهبود تسهیلات و افزایش حقوق پرسنل مخابرات شرکتی  و رسمی و معوقات بازنشستگان

4-…

اما نکته قابل تامل این است که بر اساس گفته های کارمندان، این شرایط بعد از دریافت اعتبار  7 برابر بیشتر از اعتبار تصویب شده به فراموشی سپرده شد و نه تنها هیچ کدام از شروط اجرا نشد بلکه حدود 1200 نفر از کارکنان شسکام نیز بدون اثر انگشت شدند.

از نظر این کارکنان بدون اثر انگشت، پیمانکار محلی جایی برای همکاری در میان کارکنان ندارد چرا که شرایط و تسهیلات حقوق و مزایا بسیار کمتر از قرارداد با پیمانکار کشوری خواهد بود و نقض این موضوع باعث ظلم به 40 هزار کارمند در سراسر کشور خواهد شد.

 

آن سر دیگر ماجرا اما؛ مخابرات و استفاده از اغتشاشات اخیر برای به حاشیه رفتن همه این موارد گفته شده  است. نادیده گرفته شدن نیروها و عدم توجه به بدهکاری شرکت پیمانکار به آن ها و تعیین تکلیف نشدن بیمه ها و ورود پیمانکار محلی به صحنه عملا تمام حق و حقوق کارکنان شسکام را به حاشیه خواهد کشاند!

با همه این تفاسیر نیروهای شسکام با تجمع در مقابل استانداری در روزهای دوشنبه 4 مهر ماه و روز سه شنبه 12 مهر ماه  مقابل اداره کار اصفهان، نسبت به اثر انگشت ها و عدم همکاری با پیمانکار محلی و اجرای طرح رتبه بندی مشاغل اعتراض کردند و منتظر پاسخگویی موثر مسئولان مربوطه هستند.

کد خبر: 126125

نویسنده: نرگس رضایی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0