28 دی 1400 - 2:15 ب.ظ

رئیس اتحادیه خوار‌و‌بار و آجیل استان اصفهان :

موجودی برنج در بازار زیاد است

سید مصطفی بحق رئیس اتحادیه خوار‌و‌بار و آجیل استان اصفهان گفت: امسال برای شب یلدا خیلی آجیل، خرید نشد؛ اما از قبل از شب یلدا به این طرف قیمت‌ها ثابت مانده و تغییر زیادی نکرده است؛ البته قبل از شب یلدا نیز قیمت این کالا زیاد افزایش پیدا نکرد و تقریبا ثابت بوده است.

به گزارش عصر اصفهان ؛ بحق اظهار داشت: در حال حاضر همه انواع خشکبار به عنوان کالاهای اساسی خوراکی مردم در بازار وجود دارد.

وی در ارتباط با برنج هم افزود: برنج‌های خارجی با کیفیت مناسب در بازار موجود است و قیمت مناسبی هم دارد؛ قیمت هم از کیلویی ۱۴ هزار تومان برای برنج تایلندی و ۱۸ هزار تومانی برای برنج هندی متفاوت است و کیفیت بسیار مناسبی هم دارد.

بحق در ارتباط با افزایش قیمت در برنج ایرانی بیان داشت: این افزایش قیمت چند دلیل دارد؛ اول اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد امسال محصول کمتر از سال گذشته بود؛ دلیل دوم این است که هزینه‌های کشاورزان افزایش یافته است؛ دلیل دیگر آن مربوط به خرید بسیار زیادی است که بعضی از شرکت‌ها و بعضا دلال‌ها انجام داده‌اند و هر موقع این شرکت‌ها دست به خرید می‌زنند بعد از آن قیمت جهش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه خوار‌وبار و آجیل استان اصفهان در ارتباط با آجیل هم اضافه کرد: امسال برای شب یلدا خیلی omg آجیل خرید نشد؛ اما از قبل از شب یلدا به این طرف قیمت‌ها ثابت مانده و تغییر زیادی نکرده است؛ البته قبل از شب یلدا نیز زیاد افزایش پیدا نکرد و تقریبا ثابت بوده است.

وی اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشت که قیمت خوار‌و‌بار به واردات بستگی دارد و وقتی هم قیمت پایه جهانی بالا می‌رود، به همین دلیل در داخل هم قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

سید کمال خیام‌نکوئی، نایب رئیس اول اتحادیه خوار و بار و آجیل هم در ارتباط با قیمت حبوبات گفت: قیمت این حبوبات به دلیل افزایش قیمت کود و سم و همپنین افزایش هزینه‌های تولید و کارگری، طبیعتا نسبت به سال پیش افزایش می‌یابد؛ اما فراوانی این محصولات زیاد است و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی در پایان به افزایش قیمت حبوبات اشاره کرد و افزود: قیمت حبوبات وارداتی به دلیل افزایش قیمت ارز نیمایی و همچنین افزایش قیمت‌های پایه چهانی، افزایش پیدا کرده است و همین امر بر بازار داخل نیز اثر خود را می‌گذارد.

203

کد خبر: 47342

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0